معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشگیری از بیماری ها برای ارتقای سلامت مردم، یکی از اولویت های این وزارتخانه است.
کد خبر: ۷۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 08 June 2019

به گزارش تابناک، قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) و خیریه آیت الله گلپایگانی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: از موارد پیشگیری همین کاری است که در چارچوب طرح ملی کنترل فشار خون آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح یک ماهه که از ۱۶ خرداد شروع شده است، فشار خون ۴۰ میلیون ایرانی بالای ۳۰ سال اندازه گیری می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این طرح اکنون به خوبی در تمام مراکز بهداشت و درمان کشور در حال اجراست، بیان کرد: برنامه بعدی وزارت بهداشت، پویش دیابت است که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم از راه پیشگیری، میزان نیاز به بستری شدن مردم به خصوص در بخش‌های ویژه، آی سی یو و سی سی یو بیمارستان ها را کاهش دهیم.

جان بابایی در ادامه با اشاره به بازدید خود از بیمارستان آیت الله گلپایگانی شهر گوکد گلپایگان گفت: این بیمارستان مدتها است ساخته شده و در زمان حاضر درمانگاه و بخش "ام ار آی" آن فعال است.

وی افزود: به دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت، امروز از این بیمارستان بازدید کردیم تا بتوانیم با همکاری هیات امناء برای تجهیز و ارتقای سطح این بیمارستان تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله گلپایگانی برای فضای بیمارستان ساخته شده نه درمانگاه گفت: با وجود بیمارستان دولتی امام حسین (ع) در این شهرستان بجاست که بیمارستان آیت الله گلپایگانی به مرکز تخصصی جامع سرطان تبدیل شود.

علی بختیار، احیا و تمدید پروانه بیمارستان آیت الله گلپایگانی و راه اندازی مرکز رادیو تراپی این بیمارستان را خواستار شد.

حسین یار محمدیان فرماندار گلپایگان هم با اشاره به پیشینه فرهنگی، تاریخی، گردشگری و وجود دو سد در شهرستان گلپایگان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی رشد، توسعه و افزایش جمعیت این شهرستان در آینده، سرمایه گذاری در جهت ارتقا و تجهیز بیمارستان آیت الله گلپایگانی ضروری است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه در سفری یکروزه به منطقه، از بیمارستان‌های آیت الله گلپایگانی و امام حسین (ع) گلپایگان و همچنین بیمارستان فاطمیه (س) خوانسار بازدید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار