کد خبر: ۷۵۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰ 05 June 2019

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی اطلاعات میانگین دمای ۱۲ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی نشان می دهد که هفت شهر استان در ۲۵ روز نخست رمضان امسال هوای خنک تری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته اند.

به عقیده بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان رمضان امسال هوا خنک‌تر از زمان مشابه شمسی در سال گذشته بود موضوعی که مردم برخی شهرهای استان با آن مخالف‌اند. شاید بارش‌های اخیر در شکل گیریاین تصور نقش داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان معتقد است که هر دو گروه به نوعی درست می‌گویند، چراکه برخی شهرهای استان رمضانی خنک‌تر و برخی شهرها رمضان گرم‌تری را نسبت به زمان مشابه شمسی در سال گذشته تجربه کردند.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرایط درحالیست که بررسی‌های کلی نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان رمضان خنک‌تری را نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: این شهرها شامل زاهدان، مهرستان، نصرت آباد، چابهار، میرجاوه، نیکشهر و راسک هستند که میانگین دمای آنها به ترتیب بین ۰.۳( سه دهم) تا ۳.۲ (سه و دو دهم) درجه سلسیوس کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین کاهش دما در شهر راسک اتفاق افتاده است، ادامه داد: میانگین دمای هوای رمضان امسال در راسک ۳.۲ درجه خنک‌تر از زمان مشابه شمسی در سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: مقایسه رکوردهای بیشترین دماهای ثبت شده در ۲۵ روز نخست رمضان امسال با مدت زمان مشابه در سال قبل (یعنی ۱۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) نشان می‌دهد که بیشینه دمای هر ۱۲ ایستگاه شامل چابهار، نیکشهر، راسک، ایرانشهر، مهرستان، سراوان، خاش، میرجاوه، زاهدان، نصرت آباد، زابل و زهککاهش یافته است.

حیدری ادامه داد: بیشترین کاهش رکورد دمایی این بخش در شهر چابهار با میزان ۵.۶ درجه سلسیوس رخ داده.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار