سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام؛
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: فرش ایلام دارای مزیت و ظرفیت ویژه ای است و این استان در بحث فرش حرف برای گفتن دارد.
کد خبر: ۷۵۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 03 June 2019

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی در دیدار با مدیرعامل شرکت فرش ایران اظهار داشت: از آنجایی که که کیفیت فرش ایلام بالا است و در بازار مورد توجه است باید به امر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: زنجیره ارزش فرش به کمیت و کیفیت و کاهش قیمت تمام شده آن منجر می‌شود و در بحث اشتغالزایی و رونق تولید نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در استان ایلام چون چرخه تولید فرش به رغم وجود پشم با کیفیت کامل نیست، بازار فروش وجود ندارد و بافندگان با مشکل بیمه مواجه اند و برند خاصی که معرفی کننده فرش استان باشد، وجود نداردبه همین خاطر نیازمند متولی و توجه ویژه است.

وی تاکید کرد: ارایه تسهیلات و استفاده از ابزارهای تشویقی و بیمه ای و قانونی گام مهمی برای دستیابی به اهداف و تولید دوبرابری است.

وی خواستار فعال شدن شرکت فرش ایران، توجه به بیمه بافندگان و ایجاد بازارچه دایمی نمایشگاه فرش برای فروش فرش های تولید استان شد.

مدیرعامل شرکت فرش ایران نیز در این نشست گفت: شرکت فرش بزرگترین و با سابقه ترین شرکت سهامی دنیا در حوزه فرش با ۸۵ سال قدمت است.

مجید محمدپناه اظهار داشت: سرمایه گذاری اصلی این شرکت امسال توجه به افزایش تولید فرش و بحث آموزش است

وی ادامه داد: فرش ایلام دارای اصالت و کیفیت بسیار خوبی است و بیمه بافندگان در اولویت است.

وی افزود: با توجه به واگذاری شرکت فرش به موسسه ملل درصدد هستیم تا اصالت این هنر اصل حفظ شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای توسعه فرش در ایلام نیاز است و با نگاه ویژه ای در تلاش برای افزایش تولید فرش با کیفیت استان هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار