دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل شهید محمود رفیعی امروز برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 03 June 2019

ستوان یکم شهید محمود رفیعی سال گذشته در حال انتقال دو تن از متهمان مواد مخدر از دادگستری استان اصفهان به محل زندان دستگرد بود که یک خودروی سواری ماشین آن‌ها را متوقف و ضمن به شهادت رساندن ستوان رفیعی، متهمان را فراری می‌دهد البته پلیس با اقدامات خود در کمتر از 7 ساعت تمامی مجرمان را دستگیر می‌کند.

به گزارش تابناک، دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان قتل شهید محمود رفیعی امروز در شعبه اول دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد و قاضی دفاعیات سایر متهمان و وکلای آن‌ها را شنید.

در دومین جلسه سایر متهمان دفاعیات خود را مطرح و وکلای آن‌ها مواردی را عنوان کردند و در پایان نیز دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

علی‌مراد نجف‌پور در جمع خبرنگاران درباره این جلسه اظهار کرد: امروز دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل ستوان یکم شهید محمود رفیعی در شعبه اول دادگاه کیفری استان با حضور با اعضای شعبه و نماینده دادستان تشکیل شد.

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان اصفهان افزود: دادگاه پس از استماع شکایت اولیا دم و نمایندگان اداره حقوقی ناجا و استماع دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها و بررسی مجموعه اوراق، ختم رسیدگی را اعلام می‌کنیم و در آینده حکم متهمان اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: فرجه قانونی یک هفته است که باید حکم اعلام شود ولی تلاش می‌کنیم که زودتر از موعد آرا را اعلام کنیم و رای اعلام شده قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

نجف‌پوری مطرح کرد: باید به پلیس و دستگاه امنیتی هشدار دهیم که وظیفه برقراری نظم و امنیت در جامعه را بر عهده دارد و قطعا اگر تمهیدات بهتری در این باره اتخاذ کرده بود، شاهد رویداد چنین اتفاقی نبودیم.

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا عوامل انتظامی و سربازان در این جرم نقشی داشتن که مورد سؤال قاضی در سؤالات از متهمان بود، گفت: دادگاه برای کشف حقیقت جایز هست که سؤالاتی را بپرسد و این سؤالات در همین راستا بود؛ البته قصور و همکاری از سوی مأموران نیروی انتظامی نه سرباز و نه کادر در این جرم صورت نگرفته است.

وی در پایان در مورد زمان رسیدگی به این پرونده بیان داشت: از زمان وقوع حادثه تا پیگیری در دادسرا چند ماه روند پرونده طول کشید ولی از زمان ورود به شعبه اول ظرف چند هفته جلسه آن برگزار و روند پرسرعتی را طی کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار