کد خبر: ۷۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 03 June 2019

همایش گام دوم انقلاب در یاسوج با حضور حقوقدانان کارخانجات و شهرک های صنعتی در کنگره شهدا در یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی در سخنانی با اظهار اینکه سعی کنیم در پایان ماه ضیافت الهی به برکت نام بسیج و با تفکر بسیجی  با امام راحل عظیم الشأن و هم خلف صالحش مقام معظم رهبری عهد ببندیم که بسیجی وار به میدان بیاییم ودغدغه های مقام معظم رهبری را برطرف کنیم افزود: اگر فرمایشات مقم معظم رهبری را عمل کنیم ،اگر همین دلسوزان نظام ، بسیجیانی که پای این نظام ایستاده اند بسیجی وار به میدان بیایند و همچنین بر پیر و مرادمان اقتدا کنیم همه ی چالش ها و گره های سرِ راهمان باز می شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به صحبت های یکی از تولید کنندگان استان در این همایش اشاره نمود واظهار داشت : من استفاده می کنم ازسخنان کارشناسی که امروز در حوزه ی تولید بر مبنای اصول فنی وعلمی صحبت می کند و مبنایش یک مبنای غیرعلمی نیست هم تئوریک و هم تجربی حوزه یکار اقتصادی را طی کرده و هم عملی کارکند این مطلب را عنوان می کند که مشکلاتمان جداً تحریم نیست شاید بخش مختصری از مشکلات در مملکت ما مربوط به تحریم باشد اما عمده ی گرهِ موجود تحریم نیست وقتی کسی که خودش در عرصه ی تولید و در عرصه ی رونق کار ، فعالیت می کند و بعد هم در حوزه مدیریت کلان یک مجموعه صنعتی اظهار نظر می کند قطعاً باید از این نظرات بهره گرفت و مبنایی برای مدیران باشد.

وی ادامه داد: خیلی بی پرده عرض کنم از خودِ بنده به عنوان خادم مردمِ مؤمن، انقلابی، ولایی و دوست داشتنی استان کهگیلویه و بویراحمد، مردمِ مستحق خدمت این استان ، مردمان کهگیلویه و بویراحمد مردمِ بزرگی هستند اما آنچه را که سهل انگاری و کم و کاست هست از ناحیه ی ما مسئولین است ، ما باید بیشتر به میدان بیاییم و بیشتر گره گشایی و رفع مشکل  کنیم .

رئیس کل دادگستری استان به نحوه ی آوردن دستگاه ها و ماشین آلات یک مجموعه صنعتی ،تولیدی به استان نیز اشاره نمود و گفت: موقعی که این تولید کننده می تواند ابرقدرت ها را در تحریم مطلق دور بزند و یک مجموعه ی صنعتی را وارد استان محرومی بکند ،معنایش این است که می شود کار نمود و گرهی را باز کرد.

این مقام قضایی به شرایط سخت تحریم در خصوص دوران جنگ تحمیلی نیز اظهار کرد: مگر میدان مین عراق ، میدانی بود که بشود به راحتی از آن عبور کرد واما بسیجیان از آن موانع ستاره ای و میلگردی سه گوش عبور کرد هیچ کس باور نمی کرد که نیروهای سپاه و ارتش و بسیج ایران بتواند در آب های پر از موانع خطرناک علیرغم تقدیم شهداء و مشکلاتی که بود اما به راحتی آن تحریم به آن سنگینی را پشت سر گذاشتند.

مزارعی بیان داشت: امروز دشمن این جنگ اقتصادی را در ابعاد مختلف آن تست کرد 2 دهه پیش دشمن شبیخون فرهنگی را شروع کرد بخشی از جوانان ما را در حوزه بی خیالی فرو برد وبه برکت خون شهدا ونظام اسلامی و نورانیت حضرت بقیت الله است و نورانیتی که ایجاد شد، جوانانی داریم که از جوانان دهه 60 جلو ترند، جوانانی که در زمان جنگ بودند سخت ترینش ،در حوزه ی کردستان بود، اما امروزه جوانان ما ، مدافعین حرم دردل دشمنان بسیار وحشتناک به سوریه می روند ودفاع از حریم اهل بیت می کنند و جان می دهند و همه ی مسیر ها را طی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بر گرفته از بخشی از نامه ی حضرت امیر(ع) به مالک اشتر است رونق تولید و حمایت سازمان های متولی بدون سهل انگاری تصریح کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم هیچ گرهی در کارهیچ تولید کننده ای در کار اقتصاد ما و رونق بازار ما ،درهیچ یک از این ها دشمن نمی تواند ایجاد کند ،وقتی که امکانش هست کار کرد ما نباید در حوزه ی کار آفرینی ،تولید ، رونق آن که هدفش اشتغال هست نباید همه ی امیدش این باشد که حاکمیت بستر را فراهم کند بعد به شخص بگویند بفرما ، اگر این طوری باشد همه می توانند نمی شود قاعده ی کار این است کسی که می خواهد کاروتولید کند باید سهم آورده ای داشته  باشد.

 رئیس شورای قضایی استان به ادارات و سازمان های متولی فعالیت های اقتصادی که گاهی اوقات نسبت به کارآفرینان تمایز قائل می شوند نیز هشدار داد و افزود:سازمان هایی که نظارت دارند در حد امکان وقتی یک کار آفرین مشروع اشتغال زایی کرد و مشروع سرمایه گذاری کرد نه اینکه طرف به بهانه سرمایه گذاری بخواهد بیت المال را چپاول کند این را نباید اجازه داد و مورد تأکید مقام معظم رهبری است وما هم به عنوان سربازان معظم له تکلیف داریم این را اجرایی کنیم نمی توانیم بنشینیم که سرمایه یک عده ی ضعیف، حقوق شان را یک عده تا گلو سیراند آنها ببرند بعد کارآفرین واقعی دستش تهی باشد و هر لحظه از ناحیه ی یک سازمانی تحت فشار باشد و هر وقت از ناحیه یک سازمانی تحت فشار باشد امورمالیاتی می تواند استهمال کند وقتی که امور مالیاتی می بیند یک عده دارند از این ناحیه نان می خورند فرصت دهد و اینجا جای تسامح وکوتاه آمدن است. اما نه وقتی بررسی می کند طرف توانایی پرداخت را دارد نباید کوتاه بیاید و کوتاه آمدن گناه است.

مزارعی افزود: وقتی برخی ازکارخانجات بزرگ را بررسی کردیم کارخانه را مورد بررسی قرار دادیم که گاهی 300 نفر کارگر داشت وحالا 4نفر کارگر دارد سازمان های مالیاتی به سراغ کار آفرینی میروند که در حال تولید است و تعدادی کارگر در کنار افراد متخصص و غیر متخصص دارد، به این آقا مهلت دهید ومهلت نمی دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: کار آفرینان توجه داشته باشند چنانچه ممیز های مالیاتی مهلت ندهند به منِ «مزارعی» مراجعه کنند.

غلامرضا مزارعی به هدف ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری نیز اشاره کرد و گفت:ما به عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری که برای ما لازم الاتبا و لازم الاجراست به میدان می آئیم کارگروه هایی در همین زمینه داریم، و به رفع موانع تولید کمک می کنند.باید گره گشایی شود نگاه می کنند که کارآفرین از چه طایفه ای است حمایتش می کنند یا چوب لای چرخش می گذارند.

وی به منویات مقام معظم رهبری در همین راستا اشاره کرد و افزود:اگر چکیده ی فرمایشات رهبری را در حوزه ی عملیاتی بیاریم و سرلوحه کارمدیران شود متولیان امور اگرجلو افتادند کار درست می شود، اما اگر در ستادهایی مثلاً دادگستری و اجرایی ، آن جایی که باید گره گشایی شود من نگاه می کنم که ببینم فامیل طرف کیه؟اگر این کارآفرین جون گرفت ، چه می شود؟این از طایفه فلانی است؟این فرد وضعش خوب شد، نسل طایفه ی فلان خراب می شود؟ اگر این دیدگاه در مدیریت بود آقای تولید کننده با مشکل مواجه می شودچوب لای چرخ تولید کننده می گذارند.

 مزارعی گفت:گاهی اوقات یک تولید کننده ، کارش رونق می گیرد یک کسی خدای نخواسته از مسیر حسادت می آید2 نفر آدم که در فلان مجموعه ای باید مدیریت کند فلانی را دارد، یه 4 تا گزارش هم برای رضای خدا به دروغ می نویسدعلیه ان ، متأسفانه برخی آقایان گزارش دروغ شان را برای رضای خدا می نویسند چون من دیدم گزارش هایی را دیدم در پائینش نوشته « برای رضای خدا»یا « جمعیت فلان» ولی دیدم واقعاً چوب لای چرخ گذاشته است.

وی به مدیران تأکید کرد در وهله اول مدیران و مسئولان این ها پای کار بیایند، خدا وکیلی بچه خودش و دیگری نکند، حضرت عباسی طایف گرایی نکند.مثلاً کارخانه ی شن و ماسه ی من همین جا بماند و کارخانه ی آن کسی که کسی را نداردجای دیگر باید برود.

مزارعی افزود: فلان مجموعه استخدام بکند 10 نفذ فامیل خودش باشد 50 نفر دیگر بیایند پیش ما و بنالند ، آقای مدیر محض رضای خدا 4 نفر مال خودت 10 نفر هم از بقیه افراد بیار.

رئیس کل دادگستری استان به برخی شایعات در خصوص سخت گیری دادگستری نسبت به بانک ها هم واکنش نشان داد و اظهار داشت: برخی ذهنیت هایی داشتند که ما هدفمان مبنی بر سختگیری نسبت به بانک ها است ،بینی و بین الله با زبان روزه عرض می کنم این طور نیست بعضی انتقاد هایی می کردند که فضا امنیتی شده است ما به تمامی بانک ها گفته ایم،می گوئیم و الان هم می گویم تا به گوش بانک ها برسد ، در همراهی و همکاری با کسانی که کار رونق تولید می کنند، کوتاه بیایید، مهلت بدهید حتی تسهیلات درگردش بدهید، کمک کنید به آنها تا جامعه معطل نماند گره از کارش باز می شود و کارگرانش بیکار نمی شوند این بدبخت را بدوانید این کارها را نکنید.

مزارعی افزود: توجیه این بانک ها این است اگر از دستگاه قضایی نگرانید ،بنده به عنوان خادم دستگاه قضایی می گویم بانک ها دست تولید کننده ی واقعی را بگیرند، هرجا هم استمهال بود کمک کنند،هرجا هم کارآفرین دید مشکلی دارد به ما مراجعه، گزارش کند ما هم بررسی می کنیم.

وی ادامه داد : هم دادستان محترم مرکز استان و هم سازمان بازرسی ورود می کنند، به نتیجه رسیدند که این کارآفرین کارش را درست انجام داده حالا یک گرهی در کارش افتاده است، این گره را می شود با یک مهلت یا با یک استمهال چند ماهه باز کرد با یک تسهیلات در گردش می توانید این خلأ را پر کنید، کار راه بیفتد بدهی اش را هم بدهد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان داشت: اما اگر بیایید به آن تولید کننده گیر دهید و چوب لای چرخش بگذارید تا جایی که یک کارآفرین در ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دادگستری مراجعه کرده که زندگی اش را گذاشته و پسرش را در این راه از دست داده است شنیده ام الان چوب لای چرخش می گذارند، دارد کارخانه اش را جمع می کند که از این استان برود،آمده پیش من می گوید اینجوری برایم صرف ندارد.به قول خودش 150 نفر در این کارخانه دارند نان می خورندیعنی قریب 700 تا 800 نفر کنارش نان می خورند،خب نباید این طوری باشد.

مزارعی به اظهارات یک تولید کننده ی دیگر که بحث بومی و غیر بومی بودن را برایش مطرح کرده اند اشاره نمود و اظهار داشت:این فرد میلیارد ها تومان سرمایه گذاری کرده و الان چوب لای چرخش گذاشته اند ، هرچه بوده چقدر برایش پرونده درست کرده اند و همکار قضایی ما ناچار رأی داده ، الان زندگی اش مختل مانده می خواهد کار رها کند و از استان برود.

وی افزود: چه ایرادی دارد دیگران بیایند ودر این استان سرمایه گزاری کنند وبچه های استان نیزکنار آنها مشغول کار شوند .

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با اظهار اینکه اگر می خواهید این نظام الهی که ثمره ی آن خون شهیدان است و بچه شما و برادران بودند ، ثمر  و ثواب این شهیدان در جای خودش باقی می ماند ، اگر می خواهید خون این شهیدان فردای قیامت گریبانگیر ما نشود،فردای قیامت باید ما، تک تک جلوی این شهیدان بایستیم تصریح کرد: باید جواب بدهیم و شهیدان از ما بازخواست خواهند نمود که ما رفتیم که شما کار کنید، شما چه کردید؟ ما رفتیم و تکه پاره شدیم ، شما چه کردید؟ پشت سرِ ما ،ماندید و همه اش را گفتید برای خودم،ماشین میلیاردی؟ خونه ی میلیاردی؟هزینه ی میهمانی ها میلیاردی؟اینجوری؟یا اینکه نه گفتید برویم یک جایی بچه های جوان متعلق به این نظام را جذب بکنیم.

وی افزود: می دانید وقتی جوان ها می آیند در تشکیلات اداری در یک تشکیلات اداری ، در یک تشکیلات صنعتی بخش خصوصی ، می بینند در یک نظام اسلامی دستشان گرفته شده است و مشغولند، می دانید چقدر به این نظام وابسته می شوند؟ دل و جان شان می شود پیرو این نظام.

مزارعی گفت:اما وقتی می آیند پیش من ، تحویلش نمی گیرم ، کارآفرین می خواهد یک کاری را شروع بکند یا گرهی در کارش افتاده تو دادگستری گرهش را باز نکنند تو استانداری باز نکنند، چوب هم لای چرخش بگذارند و خدای نخواسته قومیتی هم مدخلیت داشته باشد که این را برداریم آن را بگذاریم ،خب این کار پیش نمی رود.

وی تأکید کرد: همینطور است که استان به جای پیشرفت، پسرفت هم می کند.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شایسته است مبنای کارمان را در حمایت از رونق تولید همین بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهیم افزود:دلسوزان انقلاب با روحیه ی انقلابی ، کمک از تهل تخصص و دلسوز،آدم هایی که با عقل و تدبیرشان می آیند و استعدادهای نهفته و تفکرات و طزهای که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، می توانند کشور را دگرگون کنند ، حیف است این استعدادها در استان نهفته بماند و از آنها استفاده نشود.کمک کنید بیاییم در این راستا که انشاءالله مبارزه ی با فساد و ایجاد آرامش در جامعه، نقش اولش را امروز موضوع اقتصاد ایفا می کند.

مزارعی گفت:اگر ما در رشد اقتصادی پیش برویم مشکل دیگری نداریم اما از طرفی مبارزه دستگاه قضایی و نیروهای حزب اللهی با فساد هم خرج دارد،چون همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند«مبارزه با فساد اژدهای هفت سر است»، در این مسیر هم شاید آدم قربانی بدهد برای مبارزه با فساد گاهی اوقات در میدان جنگ با دشمن بصورت فیزیکی باید حضور پیدا کرد، گاهی اوقات در بُعد اقتصادی است شاید یک مرتبه آقایی که ضررهایی عایدش می شود، به هر حال قربانی هم بگیرد، شهید یک وقت در میدان جنگ لازم است ،یک وقت در عرصه ی دیگری لازم است باید آمادگی همه ی اینها را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در پایان با اظهار اینکه بنده خادم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هستم و دست این مردم شریف را می بوسم گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ،مردمی شریف و مستحق خدمتی هستند،این مردم استحقاق خدمت دارند، اگر مدیری به این مردم خدمت نکند،خائن است، اگر دست یکی را بگیرد و دست دیگری را نگیرد این چون هم طایفه ای هست آن یکی فامیل است، این خائن است ولو بنده ی مزارعی یا هر کس دیگری باشد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: مذاکره با آمریکا عقلانی نیست.

آقای وحیدی،
این فرمایش از شما بعید است زیرا منطق ابن‌ملجم می‌باشد که علی‌ابن ابی‌طالب را به اتهام مذاکره با دشمنش معاویه به قتل رساند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
خودت به تنهایی به این نتیجه رسیدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار