نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی استان فارس با تاکید براینکه بهره‌برداری از معادن خرم‌بید، حق مردم است، بر لزوم اجرای مصوبات ده سال پیش دولت و تعیین تکلیف پرداخت حقوق مردم این شهرستان از معادن تأکید کرد
کد خبر: ۷۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 02 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:اکبر رحیمی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان فارس با استاندار، با اشاره به مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان فارس در اسفندماه ۸۷، گفت: ده سال پیش دولت در خصوص بهره‌برداری از معادن سنگ خرم بید تصویب کرده بود که استانداری فارس بستر‌های لازم برای تشکیل تعاونی‌های محلی و واگذاری بهره‌برداری به تعاونی‌ها را فراهم کند و در همین راستا در مردادماه سال ۹۰ شرکت تعاونی فراگیر ملی با عنوان مهرگستر با سهامداری بالغ بر ۴۰ هزار نفر از کلیه مردم شهرستان خرم‌بید، تأسیس و معرفی شد.

وی افزود: در ادامه موضوع واگذاری معدن دچار گردش کار اداری و قضایی شد و منجر به واگذاری مجدد آن به شرکت بهره‌بردار قبلی از سوی وزارت شد که البته مقرر شده بود که ۳۰ درصد سود خالص حاصل از این معدن به مردم شهرستان واگذار شود.

رحیمی با اذعان به اینکه متأسفانه با وجود گذشت چندین سال از این موضوع، هنوز هم گزارش شفافی در خصوص چگونگی پرداخت‌ها ارائه نشده است، تصریح کرد: سهامداران این شرکت مردم شهرستان خرم‌بید هستند و اینکه گزارش شفاف و واضحی از حق این مردم ارائه نمی‌شود، جای تأمل بسیار دارد.

نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی فارس با اشاره به اینکه عملاً مصوبه دولت هنوز اجرا نشده، تأکید کرد: این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است و می‌بایست اجرای آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از سر گرفته شود.

وی همچنین خواستار بازگرداندن تراکنش‌های مالی معادن خرم‌بید و سایر شهرستان‌های استان در شهرستان محل فعالیت خود شد.

احداث اورژانس ویژه، تجهیز و تکمیل بیمارستان، حمایت از سرمایه‌گذاران برای تأسیس و بهره‌برداری از انرژی‌های نوین (سوخت خورشیدی) و جبران خسارات‌های سنگین ناشی از سرمازدگی برای کشاورزان، از دیگر خواسته‌های نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی استان فارس بود.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس هم در این جلسه در خصوص خسارت‌های وارده به حوزه کشاورزی گفت: بر پایه برآورد‌های ما خسارت وارد شده بر زراعات و باغات، بالغ بر یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بوده که در این زمینه با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه کشور دیدار‌هایی داشتیم و بر حمایت از کشاورزان تأکید شده است.

به گفته‌ وی، سیل ابتدای سال نیز به ۱۲ هزار واحد منزل مسکونی در ۲۱ شهرستان از استان فارس خسارت جدی وارد کرد که حدود پنج هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند.

رحیمی افزود: برای جبران خسارات این منازل مسکونی، تسهیلات کم‌بهره‌ی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی و همچنین کمک‌های بلاعوض ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی تصویب شده است.

شهرستان خرم‌بید به مرکزیت صفاشهر و با جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری، در شمال استان فارس واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار