فریبرز بساطی در گفتگو با تابناک:
رئیس محیط زیست شهرستان گیلانغرب از تنوع پوشش گیاهی و جانوری در دو منطقه گرمسیری، سردسیری و همچنین حفاظت از ۴۲ هزار هکتار از جنگل‌های قلاجه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 01 June 2019

فریبرز بساطی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب در دو قسمت فعالیت دارد، یک قسمت آن محیط طبیعی و قسمت دیگر محیط انسانی است.

وی افزود: در حوزه استحفاظی گیلانغرب، ما دو منطقه گرمسیری و سردسیری داریم، که منطقه حفاظت شده زله زرد با وسعت ۳۹ هزار هکتار در منطقه گرمسیری واقع شده است و منطقه حفاظت شده قلاجه که منطقه کاملا سردسیری است، با وسعت ۴۲ هزار هکتار که مقدار ۲۰ هکتار آن در حوزه استحفاظی سرابله در استان ایلام محصور است و ۱۰ درصد منطقه در حوزه اسلام آباد می‌باشد که جمعاً مدیریت و سرپرستی منطقه حفاظت شده قلاجه زیر نظر محیط زیست شهرستان گیلانغرب انجام وظیفه میکند.

بساطی درخصوص پوشش گیاهی و جنگلی مناطق گرمسیری و سردسیری اظهار داشت: در مناطق گرمسیری گونه‌های شاخص درختان قره قاژ را داریم که واقعا منحصر به فرد هستند و در منطقه استان کرمانشاه و در کل ایران کمیاب است، زالزالک، تمشک و انواع گیاهان دارویی نیز در منطقه موجود است و به وحوش و شاخص آن گونه‌های جانوری از جمله قوچ، میش، کل، بز و آهو در این منطقه است و پرندگان شاخص آن دراج، کبک، تیهو و پرنده هوبره که کمیاب‌ترین پرنده حمایتی و حفاظتی است.

وی تصریح کرد: در بحث حیوانی گربه سانان، ما رد پلنگ را دیده و داریم و در مورد سگ سانان، روباه و در مورد جوندگان خرگوش را داریم و درکل یک منطقه حیات وحش تقریباً کامل در منطقه زله زرد گیلانغرب وجود دارد.

ایشان در ادامه افزود: در منطقه سردسیر، ما انواع گربه سانان را داریم از جمله سنجاب، سمور، روباه، کبک و از لحاظ پوشش جنگلی که شاخص آن درخت بلوط و حتی به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلی به ثبت رسیده است و انواع بوته‌ها از جمله شمشاد، تمشک، انجیر، ون، کلاه میرحسن و شیرین بیان است.

بساطی در پایان افزود: در مناطق گرمسیری ما که حدودا ۳۹ هزار هکتار است، از منطقه شرق به طرف‌های نفت شهر که دامنه اش در حوزه استحفاظی قصرشیرین و از جنوب تا منطقه سومار و از غرب به منطقه گیلانغرب می‌رسد محصور شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار