فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 4 کمیته برای مدیریت خوب بازی سپاهان و پرسپولیس به منظور پیشگیری از هرگونه اتفاقی تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۴۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 29 May 2019

به گزارش تابناک، مهدی معصوم‌بیگی در مورد تأمین امنیت بازی سپاهان و پرسپولیس توضیح داد: مطمئن هستم مشکلی در این زمینه وجود ندارد، 4 کمیته برای مدیریت خوب این بازی به منظور پیشگیری از هرگونه اتفاقی تشکیل شده است؛ کمیته فرهنگی برای ارتباط با هواداران و کانون‌های هواداران است،  کمیته انتظامی و ترافیکی را نیز داریم که پایش تصویری این بازی را در همه نقاط خواهیم داشت.

معصوم‌بیگی تأکید کرد: به افرادی تذکر داده‌ایم که نباید اتفاقی بیفتد، همچنین در این زمینه بازرسی بدنی با جدیت انجام می‌شود، دادستان اصفهان نیز امروز در ورزشگاه حضور خواهد داشت؛ چنانچه معدود افرادی بخواهند امنیت بازی را مخدوش کنند بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که نیروی انتظامی برای تأمین امنیت قرارگاهی در ورزشگاه نقش‌جهان ایجاد می‌کند، گفت: پیش از شروع بازی بنده هم خیرمقدمی خواهم داشت، همه پیش‌بینی‌ها در همه سطوح انجام شده است؛ امید داریم با رعایت نظم و مقررات و ادب و آدابی که مردم اصفهان دارند یک پیام فرهنگی به کل کشور منتقل شود.

وی در رابطه با تأمین امنیت گردشگران نیز عنوان کرد: استان اصفهان امن‌ترین استان برای گردشگران است و امنیت کشور برای گردشگران کامل است، در این زمینه نظرات گردشگران خارجی در خصوص پلیس اصفهان را به وزارت خارجه ارسال کرده‌ایم.

معصوم‌بیگی در خصوص راه‌اندازی پلیس 110 فضای مجازی در اصفهان ابراز کرد: این پلیس از اسفندماه سال گذشته راه‌اندازی شد و در حال حاضر هم فعال است و متقاضیان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

او در خصوص سرقت‌ها از طریق سایت‌های دیوار و شیپور توضیح داد: در این سایت‌ها به باند سارق خودرو برخوردیم که در این فضا به عنوان خریدار فعالیت داشتند و با قرار گذاشتن در محلی دور و خلوت‌تر خودرو را از فروشنده سرقت می‌کردند، از این باند 50 خودرو کشف شد که بخشی از خودروها سالم بود و بخشی برای فروش قطعات منفصل شده بودند؛ از شهروندان درخواست داریم نسبت به خرید و فروش خودروها در این فضاها توجه بیشتری داشته باشند، چراکه پیشگیری مؤثرتر از درمان است.

معصوم‌بیگی از برخورد با باند مؤسسات قرض‌الحسنه غیرمجاز در اصفهان نیز اشاره و عنوان کرد: 8 صندوق قرض‌الحسنه در این باند به میزان بالغ بر 517 میلیارد ریال از شهروندان تحت عنوان وام کم‌بهره کلاهبرداری کرده بودند که در این پرونده 8 نفر شامل 7 مرد و یک زن دستگیر و بازداشت شدند و بعضی هم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند؛ این باند با ترفند پرداخت سود بسیار بالا نسبت به کلاهبرداری اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پرتصادف‌ترین محورهای پلیس راه استان را به ترتیب بزرگراه امیرکبیر، محور میمه - دلیجان و محور دامنه - الیگودرز دانست و عنوان کرد: عدم توجه به جلو 42 درصد سهم علت تصادف در جاده‌ها را دارد، عدم رعایت حق تقدم 9 درصد، تجاوز و انحراف به چپ 6 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 5 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه نیز 20 درصد منجر به تصادف در جاده‌های استان شده است.

معصوم‌بیگی در ادامه ابراز کرد: آزادراه‌ها 14 درصد، بزرگراه 38 درصد، راه‌های اصلی 34 درصد، راه‌های فرعی 30 درصد و راه‌های روستایی 4 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند ضمن این‌که 52 درصد از تصادفات در شب و 48 درصد در روز اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش سریع جرم در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: در فضای مجازی افزایش بیش از 100 درصدی جرائم را داریم، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی در این فضا دارای رتبه‌های اول هستند.

معصوم‌بیگی در خصوص مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیرمجاز در استان اصفهان مطرح کرد: 44 نفر به این دلیل در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از این تعداد 6 نفر جان باختند؛ شناسایی فروشندگان مشروبات الکلی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و 11 نفر در این خصوص شناسایی و دستگیر شده و به جرم خود نیز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان چالش امنیتی نداریم، اولویت در استان مبارزه با باندهای مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در خصوص مسأله جنجالی حادثه 2 دستگاه پورشه در اصفهان گفت: صاحب پورشه‌ها شخصی بوده که شغل آزاد هم دارد، یک آدم کاملاً عادی که آقازاده هم نبوده و نفوذ هم نداشته است؛ نخستین وظیفه پلیس حضور در صحنه پس از 11 دقیقه بود، روان‌سازی مسیر، تعیین مقصر و ترسیم و تعیین کروکی، انتقال خودروی تصادفی به پارکینگ، شناسایی راننده خاطی که فرار کرده بود و تشکیل پرونده از جمله وظایف پلیس بوده است، در این خصوص تعقیب و گریزی در کار نبوده و ما این مسأله را تکذیب می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: طرح زوج و فرد در تابستان همچنان وجود دارد، چون در کلانشهرها آلودگی‌ها زیاد است.

معصوم‌بیگی در خصوص کشف گل در اصفهان گفت: حجم کشفیات این ماده مخدر زیاد نبوده است، طرح پاکسازی خاص فروشندگان این گونه مواد مخدر در حال انجام است، گل ماده مخدر اعتیادآور است و هیچ مواد مخدری نداریم که اعتیاد نداشته باشد و شهروندان باید به این امر توجه داشته باشند؛ تا پایان امسال برنامه‌ای داریم که نمایشگاهی از کشفیات مواد مخدر بگذاریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار