مدیرکل فرودگاه های اصفهان گفت : باید سند چشم انداز گردشگری و نقشه راه استان هر چه زودتر توسط متولیان امر تهیه و ابلاغ شود.
کد خبر: ۷۴۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 29 May 2019

به گزارش تابناک، حسن امجدی با بیان اینکه رونق گردشگری به هم افزایی و مشارکت همه نهادهای اجرایی نیاز دارد، افزود: اولین نیاز برای توسعه گردشگری این استان برخورداری از برنامه و نقشه راه است.
وی تصریح کرد: بر اساس این برنامه، دستگاه‌های متولی گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی مکلفند ظرفیت‌های خود را در یک زمان مشخص به حد و اندازه معینی برسانند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری را بسیار ویژه دانست و، اظهار داشت: متولیان اصلی گردشگری استان باید به سرعت برنامه جامعی در این زمینه ارائه کنند.
وی بیان کرد: نکته مهم اینکه فرودگاه‌ها هم بخشی مهمی از صنعت گردشگری محسوب می‌شوند که باید برنامه مشخصی در این زمینه داشته و مکلف به اجرای آن باشند.
امجدی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان جزو هفت فرودگاه بین المللی برتر کشور قرار دارد، اضافه کرد: این فرودگاه از نظر تجهیزات ناوبری، هوانوردی، بصری، هواشناسی و فرودگاهی یکی از کامل‌ترین فرودگاه‌های کشور است که نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه دارد.
وی تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور وضعیت نامناسب جوی و مه آلودگی هوا در ۶ ماهه دوم سال ابطال بیش از حد پروازها را در فرودگاه اصفهان به دنبال داشت که در سه سال پیش از محل اعتبارات استانی دستگاه اندازه گیری دید در سطح باند ( RVR) خریداری شد.
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: حداقل دید پروازی برای نشستن با توجه به تجهیزات موجود در ایران ۸۰۰ متر در نظر گرفته شده که این دستگاه حداقل دید را به ۵۵۰ متر کاهش داده است.
وی با اشاره به اینکه ابطال پروازها به دلیل دید کم در سه سال گذشته انگشت شمار شد، ادامه داد: برخورداری از این دستگاه عملیاتی، یکی از دلایل اصلی کاهش ابطال پروازها به دلیل دید کم در فرودگاه اصفهان است.
امجدی بیان کرد: همه تجهیزات فرودگاه اصفهان در سه سال گذشته به روز رسانی، بازسازی و یا تعویض شده است.
وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان ۱۳ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود در پایان سال ۲۰۱۷ مسافر جابجا کرده است، تصریح کرد: ظرفیت اسمی جابجایی مسافر این فرودگاه ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در سال است که این ظرفیت در سال ۲۰۱۷ به ۲ میلیون ۷۰۰ هزار رسیده است.
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان اضافه کرد: از ابتدای سال ۲۰۱۸ با افزایش قیمت دلار و افزایش هزینه‌های سفر، با کاهش تعداد مسافر روبه رو شدیم که این کاهش سفر در همه فرودگاه‌های کشور اتفاق افتاده است.
به گفته وی تعداد مسافران در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پایه ۲۰۱۵ رشد ۲۳ درصدی و پروازها ۲۷ درصد افزایش داشته است.
امجدی ادامه داد: اما سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۵ فقط پروازها هشت درصد رشد داشته و مسافران کاهش پیدا کرده که به عوامل مختلفی وابسته است و اولویت سفر از سبد خانواده‌ها کاهش حذف شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار