استاندار یزد:
استاندار یزد گفت : باید با پرهیز از حاشیه‌ها و پیش‌داوری‌ها، تمام تلاش و وقت مسئولان به کاهش مسائل فرعی و خدمت صادقانه به مردم براساس اولویت‌های حیاتی و الزامات اساسی معطوف شود.
کد خبر: ۷۴۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 29 May 2019

محمدعلی طالبی، سه شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران پیشین و جدید اردکان با تقدیر از تلاش‌های سه‌ساله هادی مقیمی در سمت فرمانداری افزود: در ارزیابی‌های صورت‌گرفته، در دوران تصدی وی فرمانداری اردکان جزو فرمانداری‌های برتر با عملکردی خوب بوده است.

وی همچنین دوران سرپرستی علیرضا جدیدی اردکانی را درخشان ارزیابی کرد و گفت: روحیه پرکاری و جوانی از وی یک مدیر موفق خواهد ساخت و در صورت تداوم همکاری در شهرستان اردکان، تیم خوبی از مدیران در اردکان تشکیل خواهد شد.

استاندار یزد روند انتخاب فرماندار اردکان را با توجه به اهمیت و نقش تعیین‌کننده این شهرستان در مناسبات سیاسی، صنعتی و معدنی و… مهم و زمان‌بر توصیف کرد و افزود: با توجه به الزاماتی چون بومی‌بودن، تجربه و تخصص و همچنین استفاده از نیروی کادری وزارت کشور به «بهروز شهابی‌زاد» رسیدیم.

طالبی ایفای مسئولیت در قامت نماینده عالی دولت را انتظار مهم از فرماندار جدید عنوان کرد و گفت: در شرایطی که با جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان مواجه هستیم؛ فرماندار باید جدیت در خدمت بی‌منت و محدودیت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و فضایی را برای خدمت به مردم و احساس رضایت آنان فراهم آورد.

استاندار یزد با تأکید بر تعامل گسترده با همه مسئولان اعم از ائمه‌جمعه و نخبگان شهرستان از سوی مدیریت ارشد شهرستان اظهار امیدواری کرد دوران خوب خدمت به مردم در سال‌های پیش‌رو رقم بخورد.

وی بیان داشت: باید با پرهیز از حاشیه‌ها و پیش‌داوری‌ها، تمام تلاش و وقت مسئولان بر کاهش مسائل فرعی و خدمت صادقانه به مردم براساس اولویت‌های حیاتی و الزامات اساسی شهرستان معطوف داشته شود.

*** از خرد جمعی بهره گیری خواهیم کرد

'بهروز شهابی‌زاد' در مراسم معارفه خود به عنوان فرماندار جددی اردکان اظهار داشت: با بهره‌گیری از خرد جمعی و تعامل با گروه‌ها و اقشار مختلف در راستای اعتلای نام و جایگاه اردکان عزیز همت خواهیم کرد.

وی با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام علی (ع)، یاد ۴۲۰ شهید گلگون‌کفن شهرستان اردکان را گرامی داشت و از حضور جانبازان، خانواده معظم شهدا، رزمندگان، آزادگان و ایثارگران سرافراز در مراسم تقدیر کرد.

شهابی‌زاد با تقدیر از زحمات هادی مقیمی و علیرضا جدیدی، از حسن اعتماد استاندار یزد تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود به پشتوانه همراهی و همدلی همه مسئولان اعم از ائمه جمعه و نماینده شهرستان اردکان سهمی هرچند کوچک در عینیت بخشیدن به اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید ایفا کند.

وی گفت: تمام تلاش خود را بر خدمت صادقانه و بی‌منت و اثربخش به مردم قدرشناس اردکان بزرگ، یونان کوچک و دیار گفت‌وگو به کار خواهم بست تا با بهره‌گیری از خرد جمعی و تعامل با گروه‌ها و اقشار مختلف در راستای اعتلای نام و جایگاه اردکان عزیز همت کنیم.

فرماندار اردکان در ادامه به برخی از مهم‌ترین مسائل شهرستان و برنامه‌های خود برای تصدی فرمانداری اردکان اشاره کرد و افزود: انتظار دارم تمام مسئولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم با فرمانداری همکاری نمایند.

وی در تشریح مسائل و مشکلات شهرستان اردکان برنامه‌ریزی در جهت ساماندهی حوزه اشتغال شهرستان با توجه به مهاجرپذیری اردکان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: در این حوزه مراکز کاریابی از طریق همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط محور قرار خواهند گرفت تا افراد براساس شایستگی‌ها و با اولویت نیروی کار بومی انتخاب و جذب شوند. در این راستا تعامل و همکاری همه صنایع و معادن را انتظار دارم.

شهابی‌زاد اظهار داشت: در آینده پیش‌رو دو انتخابات مهم در پیش است، تلاش در جهت ایجاد فضایی آرام در عین نشاط و پویایی یکی از اهداف کوتاه‌مدت در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

فرماندار اردکان بیان داشت: این‌جانب نماینده دولت تدبیر و امید و مجری سیاست‌های دولت هستم و در عین‌حال آمادگی خود را برای تعامل و همکاری و هم‌اندیشی با همه سلایق سیاسی اعلام می‌دارم.

وی حوزه آموزش‌وپرورش را یکی از حوزه‌های زیربنایی جامعه ارزیابی کرد و گفت: در صورت تقویت زیرساخت‌ها می‌توان به حفظ صدرنشینی اردکان در کنکور سراسری و شکوفایی استعدادهای جوانان این شهرستان امیدوار بود.

شهابی‌زاد ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های دولتی، خصوصی و خیری نسبت به تجهیز، تعمیر و احداث مدارس جدید و افزایش امکانات آن‌ها اقدام کنیم.

این مسئول ساماندهی اوضاع مسکن در اردکان را مهم دانست و افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن را از چالش‌های امروز جوانان برشمرد. وی گفت: تهیه مسکن و زمین ارزان‌قیمت به‌ویژه برای قشر جوان در آستانه‌ی ازدواج و اقشار کم‌درآمد از برنامه‌های دولت در اردکان خواهد بود.

وی با اشاره به سرمایه‌های انسانی شهرستان، مهم‌ترین آن‌ها را استعدادهای بی‌بدیل و کم‌نظیر و پتانسیل نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: در حوزه ورزش و جوانان باید همچنان فعالیت‌ها را به‌صورت حرفه‌ای ادامه داد؛ وجود ۷ تیم اردکانی در لیگ برتر ورزش کشور برای یک شهرستان ۱۰۰ هزارنفری و وجود استعدادهای پرتعداد آینده ورزش شهرستان را درصورت توجه جدی درخشان نشان می‌دهد.

شهابی‌زاد توجه به صنعت پاک و کم‌آبخواه را از اساسی‌ترین نیازهای شهرستان اردکان برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین پتانسیلی که در این حوزه وجود دارد؛ ظرفیت گردش‌گری شهرستان اردکان و وجود بافت تاریخی منسجم و بناهای کم‌نظیر در بخش‌های سه‌گانه است. وی چشم‌انداز گردش‌گری اردکان را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت.

وی احترام به جایگاه‌ها و جلوگیری از تداخل در امور را خواستار شد و گفت: در توجه به مقوله شادابی و نشاط اجتماعی در بین مردم از طریق حمایت از برنامه‌های دارای مجوز و موردتأیید انتظار این است همه دستگاه‌ها، افراد و ارگان‌ها جایگاه فرماندار و اختیارات وی را به رسمیت شناخته و به آن احترام بگذارند.

وی یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید را توجه به روستاها برشمرد و گفت: روستاهای شهرستان اردکان نیاز به توجه بیش‌تری دارند. شهرک‌های روستایی ساخته‌شده علی‌رغم پیشرفت مناسب هم‌چنان در حوزه زیرساخت‌ها مشکلاتی دارند. همچنین فعال‌کردن گردش‌گری روستایی با توجه به جاذبه‌های موجود باید در دستور کار قرارگیرد.

فرماندار اردکان با اشاره به قرارگیری در سال رونق تولید گفت: در رفع موانع تولید از طریق ایجاد کارگروه‌های مختلف همت خواهیم کرد. موانع موجود در تأمین مواد اولیه، حوزه صادرات و توجه جدی به محصولات کنجدی به عنوان یک برند بزرگ برای شهرستان مورد توجه جدی فرمانداری خواهد بود.

وی در پایان از اصحاب رسانه سپاس‌گزاری نموده و اظهار امیدواری کرد در آینده، تعامل دوطرفه مورد توجه همه رسانه‌ها، شخصیت‌ها و گروه‌ها قرارگیرد.

** عملکرد مسئولان در نزد خداوند ثبت می‌گردد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان هم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با اشاره به سومین شب قدر گفت: از خداوند متعال عاجزانه می‌طلبیم که هرچه خیر و خوبی در این شب‌های عزیز و نورانی برای بندگان خوبش مقدر می‌فرماید برای همه ما مقدر فرماید.
وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای مقیمی فرماندار سابق و آقای جدیدی سرپرست فرمانداری اردکان که در دوره مسئولیت خود خدمات خوبی انجام داد اظهار داشت: هرکس دوره مسئولیتش به سر می‌آید عملکردش در پرونده‌اش ثبت می‌شود و بدانیم همه ما در هر جایگاهی هستیم باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم.
امام‌جمعه اردکان گفت: هیچ‌کدام از ما معصوم نیستیم و همه باید از خطاهای خود استغفارکنیم و آن‌ها را جبران نمائیم، مهم این است که ما عمداً خطا نکنیم؛ هر مسئولی ممکن است در دوره مسئولیتش دچار خطا شود و این طبیعی است، اما اگر خدای‌ناکرده مسئولی با نیت و غرض و با علم و آگاهی خطایی انجام دهد برای عاقبت خودش و مردم و نظام خسارت‌بار است.
وی، انتصاب فرماندار جدید شهرستان اردکان را تبریک گفت و افزود: آماده همکاری هستم و فرماندار جدید انتظار دارم استقلال فرماندار و فرمانداری را به‌صورت ملموس حفظ نماید به‌گونه‌ای که همه متوجه بشوند فرماندار و فرمانداری استقلال خودش را در شأن و جایگاه خود حفظ می‌کند.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان گفت: با توجه به حساسیت اردکان، هرچه می‌توانید از حواشی بپرهیزید و اینکه همت خود را بر خدمت خالصانه به مردم در چارچوب قانون و رعایت ضوابط و قوانین به کار ببرید تا پس از پایان دوره مسئولیت وجدان آرامی داشته باشید و رضایت نسبی مردم هم جلب شده باشد.

در این مراسم، حکم فرمانداری بهروز شهابی‌زاد با امضای وزیر کشور به وی اعطا و از زحمات علیرضا جدیدی اردکانی در سمت سرپرست فرمانداری اردکان تقدیر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار