معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت : جشنواره ملی زیلو با هدف توسعه فروش و بازاریابی این هنر اصیل ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی با دعوت از هنرمندان 10 استان کشور در میبد برگزارمی شود.
کد خبر: ۷۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 29 May 2019

محمدرضا دهقان مهرجردی  در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره زیلو در میبد افزود: با توجه به سفری که «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برای بازدید از نمایشگاه بین المللی اصفهان به ایران دارد، برنامه ریزی شد تا اولین جشنواره زیلو در میبد به عنوان شهر جهانی زیلو قبل از برگزاری نمایشگاه اصفهان برگزار شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که در جهانی شدن زیلو دنبال می‌شود توسعه فروش و مهیا کردن بازار برای فروش آن است و یکی از عوامل دسترسی به بازار فروش برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعددا ست، ان شاء الله با برگزاری این جشنواره و استقبالی که از آن خواهد شد در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره خوشه زیلو باشیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد استان‌های دعوت شده در جشنواره را اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، خوزستان، بوشهر، تهران و کرمان ذکر کرد و یادآورشد: برای اسکان و مکان یابی شرکت کنندگان در جشنواره باید تدابیری اندیشیده شود.

وی یادآور شد: اگر از نطر تامین منابع مالی و مکان استقرار مشکلی نداشته باشیم و با توجه به ظرفیت های خوبی که شهرستان میبد دارد به جزو استان‌های یادشده از دیگر استان‌ها به عنوان مهمان برای شرکت در جشنواره دعوت می شود.

دهقان همچنین بر لزوم داشتن تبلیغات و اطلاع رسانی در فاصله زمان باقی مانده به برگزاری نمایشگاه، فراهم کردن شرایط مکانی و ثبت نام هنرمندانی که ظرفیت بالایی دارند برای حضور در نمایشگاه و … تاکید کرد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد در این نشست بر برگزاری جشنواره زیلو به صورتی با شکوه و با بهره برداری گسترده از آن با توجه به اینکه این منطقه شهر جهانی زیلو انتخاب شد تاکید کرد.

علیرضا ابوالحسنی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ایجاد شده با برگزاری این جشنواره و نتایج مثبتی که می‌تواند گرفته شود باید آنچه در توان داریم برای بهینه برگزار کردن آن تلاش کرد.

همچنین شهردار میبد تقسیم وظایف، تبلیغات و اطلاع رسانی را مهم عنوان کرد و افزود: نمایشگاه بین المللی اصفهان از ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه برگزار می‌شود و با توجه به اینکه از استان یزد اداره کل میراث و از میبد هم شهرداری به نمایندگی از شهرستان در آن نمایشگاه حضور دارد، ما آمادگی آن را دارد که معرف زیلوی شهرستان در نمایشگاه باشیم.

همچنین مدیر صندوق کارآفرین امید استان یزد گفت: با عنایت به احیای زیلوی میبد که مدتی به فراموشی سپرده شده بود، صندوق آمادگی دارد تا در زمینه طراحی، بسته بندی و فروش زیلو و همینطور سفال میبد مساعدت‌های لازم را در قالب ارائه تسهیلات داشته باشد.

محمد امامی تصریح کرد:: صندوق کارآفرین امید در صورت وجود پشتیبان که آموزش‌های لازم را به افراد ارائه و از آنها در زمینه تأمین مواد اولیه حمایت کند و فروش محصولات تولید شده را تضمین نماید تسهیلات ارائه می کند.

وی همچنین به اجرای تفاهم نامه با صندوق عشایر روستایی اشاره کرد که بیمه افراد معرفی شده به این صندوق را دنبال می‌کند.

در این نشست تشکیل کمیته‌های تبلیغات و اطلاع رسانی، امنیتی، اسکان و… برای برنامه ریزی و انسجام بیشتر فعالیت‌ها جهت برگزاری جشنواره کشوری زیلو در میبد مصوب شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار