تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از متوقف شدن طرح آبرسانی سیار به مناطق ییلاقی عشایر کوچرو در بهار امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 28 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور اظهار داشت: به دلیل بروز پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها در سال گذشته ۳۰ درصد از چشمه‌های تأمین آب شرب عشایر در مناطق ییلاقی این استان خشک شد، که برای جبران خشکی چشمه ها، روزانه ۴۲۸ هزار لیتر آبرسانی بصورت سیار برای عشایر انجام می‌شد.
به گفته وی، امسال با توجه به بارش های مطلوب و فعال شدن چشمه‌های دائمی و فصلی محل استقرار عشایر، تاکنون در هیچکدام از مناطق ییلاقی شهرستانهای استان درخواست آب رسانی سیار گزارش نشده است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ایجاد حوضچه، لایروبی و لوله گذاری را از جمله اقدامات انجام شده برای بهسازی این منابعی آبی دانست و گفت: امسال برای افزایش دبی آب مورد نیاز عشایر این فعالیت ها در دستورکار قرار دارد.
حسین پور، از استقرار عوامل توزیع مایحتاج ضروری عشایر شامل آرد خانه پزی، سیلندر گاز و کالاهای اساسی در مناطق ییلاق خبرداد و گفت: برای تأمین به موقع مایحتاج عشایر محدودیتی وجود ندارد.
وی، استقرار اکیپ های دامپزشکی و تزریق واکسن دامی در نوبت های مقرر را از دیگر برنامه‌های اولویت دار امور عشایر در استان عنوان کرد و گفت: با بررسی مستمر مأموران دامپزشکی همه دام‌های عشایر کوچرو از سلامت کامل برخوردارند.
به گفته وی، با توجه به مطلوب بودن پوشش گیاهی در مراتع در سال جاری امکان افزایش تولید گوشت قرمز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دور از انتظار نیست.
استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار