معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ۲۰ سال است که به دروغ مطرح می‌کنند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد و ۶ قدرت بزرگ دنیا قبول کردند که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود، ولی باز این موضوع از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 28 May 2019

 واکنش جهانگیری به ادعاهای ترامپ درباره ایران

 

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات مددجویان توانمند شده کمیته امداد که در نمایشگاه بین‌المللی از ابتدا ماه مبارک رمضان آغاز شده است اظهار داشت: روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان را طی می‌کنیم و در شب‌های قدر قرار داریم. این ماه، ماهی است که انسان‌ها فرصت مناسبی در اختیار داشته باشند و برای خودسازی و توانمندی اقدام می‌کنند.

جهانگیری گفت: در ماه مبارک رمضان نتایج زیادی را در زندگی فردی و اجتماعی کسب می‌کنیم و مهمترین نتیجه آن ایجاد روح همبستگی ملی در جامعه است.

وی گفت: برای حل مسائل و مشکلات دست نیاز به سوی نیازمند واقعی بلند می‌کنیم و اعتقاد داریم که دست رد به بنده‌های خود نمی‌زند. هر بار که به خداوند اتکا کردیم در سختی‌ها جامعه را به پیش بردیم و مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در ماه مبارک رمضان قناعت، قنوت و صرفه‌جویی را یاد می‌گیریم.

وی گفت: ماه مبارک رمضان به ما درس می‌دهد و در شرایط فعلی این درس‌ها آموزنده است و می‌توانیم شرایط سخت و دشوار پیش‌رو را پشت سر بگذاریم.

جهانگیری گفت: ما یک دشمن جدی داریم که خواب‌های آشفته‌ای برای ما دیده که قطعاً تعبیر نخواهد شد و ملت ایران سرافراز از آن بیرون خواهند آمد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: چه زمانی که ناو می‌فرستند و اسلحه نشان می‌دهند و چه زمانی که صحبت از گفتگو می‌کنند ما با اتکاء به ظرفیت‌های درونی سیاست‌ها و راهبرد‌ها و با تلاش همه‌جانبه می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم و به ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

وی گفت: دشمنان ما ۲۰ سال است که دروغی را مطرح می‌کنند اینکه ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد البته سازمان انرژی و دیگر بخش‌ها مکرراً از ایران بازدید کردند گفت‌وگوی وسیعی انجام شد و ۶ قدرت بزرگ دنیا قبول کردند که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود.

جهانگیری گفت: ترامپ امروز می‌گوید ایران به ما بگوید دنبال بمب اتم نیست تا همه راه‌ها به رویش باز شود. این ملت بزرگ و متمدن ایران قربانی سلاح شیمیایی شد، ولی برای دشمن خود از سلاح شیمیایی استفاده نکرد. ما حتی یکبار هم از سلاح شیمیایی برای صدام استفاده نکردیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و حکم حکومتی دادند که نگهداری سلاح هسته‌ای حرام شرعی است و این سند را در سازمان ملل به عنوان یک سند منتشر کردیم. آژانس از ایران بازدید کرد و ۱۴ گزارش ارائه داد که ایران هیچ حرکت انحرافی به سمت سلاح هسته‌ای نداشته است.

وی گفت: از درگیری با ایران قطعاً پشیمان خواهید شد و حضور ایران در منطقه موجب آرامش شده است و بهتر است آمریکایی‌ها سر عقل بیایند دست از فشار‌ها بردارند و بگذارند منطقه امن باشد و ملت ایران نیز به راه خود ادامه دهند.

جهانگیری گفت: سال ۹۸، در داخل کشور به دلیل تحریم‌ها و فشار‌های نفتی که ایجاد کرده‌اند ممکن است شرایط دشوارتری داشته باشیم و ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:از مدیران می‌خواهم مردانه پای کشور بایستند و وحدت داشته باشند و هر کسی بخواهد این وحدت ملی را از بین ببرد قطعاً جلوی آن خواهیم ایستاد.

وی گفت: ما می‌توانیم فرصت‌های کشور را به کار بگیریم و برای برون‌رفت از این وضعیت اقدام کنیم.

جهانگیری گفت: ما یارانه پنهان ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی داریم و نیرو‌های جوان تحصیل‌کرده‌ای داریم که معجزه می‌کنند. ما در روستا‌ها بخش خصوصی و دانشگاه‌ها می‌توانیم فرصت‌های اساسی را خلق کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کمیته امداد در مسائل توسعه کشور می‌تواند پیش برود و این نهاد از مهمترین یادگار‌ها و میراث‌های امام امت بوده و این انقلاب محرومین است.

وی گفت:‌دولت ما علیرغم منابع محدود در بخش کمیته امداد توجه بیشتری داشته و یارانه و مستمری سازمان بهزیستی و کمیته امداد سه برابر شده است.

جهانگیری گفت: اکنون مدل اشتغالی برای این سازمان ایجاد شده است که می‌تواند در کل کشور اجرایی شود و ما باید شرکت‌هایی در چند زمینه اصلی ایجاد کنیم که برندسازی کنند و نظارت بر کیفیت تولیدات مددجویان داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اخیراً نیز یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی با موافقت مقام معظم رهبری برای ایجاد اشتغال برداشته شده است.

وی گفت: بنده از بانک‌ها شنیده‌ام که در بازپرداخت وام‌ها، مددجویان کمیته امداد جزء خوش‌حساب‌ها بوده‌اند و این اطمینان را می‌دهم که نخواهیم گذاشت مردم تحت پوشش کمیته امداد در شرایط دشوار اقتصادی تنها بمانند و ما ۱۶ میلیون سبد کالا در ماه مبارک رمضان توزیع کرده‌ایم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار