رئیس کمیسیون عمران مجلس از نظارت مجلس: تشکیل «کمیته سقف اجاره بهای مسکن» در وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت مسکن و اجاره بهاء مشخص است و اداره دارایی در هر محل این قیمت را مشخص می کند.
کد خبر: ۷۴۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از بولتون نیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس از نظارت مجلس بر «کمیته سقف اجاره بهای مسکن» خبر داد و گفت: مجلس با گرانی بی ظابطه مسکن و اجاره بهاء مخالف است.

 

محمدرضا رضائی نماینده جهرم در مجلس با اشاره به تشکیل «کمیته سقف اجاره بهای مسکن» در وزارت راه و شهرسازی گفت: قیمت مسکن و اجاره بهاء مشخص است و اداره دارایی در هر محل این قیمت را مشخص می کند.

وی تاکید کرد: قیمت مسکن و اجاره بهاء در هر محل بر اساس شاخص های آن محل تعیین می شود و یک ضریبی برای این قیمت ها مشخص خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلسشورای اسلامی گفت: دولت و بخصوص وزارت راه و شهرسازی می تواند مشوق ها و تنبیه هایی مثل معافیت مالیاتی و یا جریمه برای صاحبان خانه ها در نظر بگیرد بعنوان مثال اگر کسی قیمت ها را رعایت کرد از پرداخت مالیات معاف باشد و اگر رعایت نکرد، جریمه شود.

رضائی افزود: کمیسیون عمران مجلس هم بعنوان ناظر بر اجرای قانون می تواند نظارت و نقش خود را ایفا کند.

وی با تاکید بر تناسب عرضه و تقاضای مسکن گفت: تولید و احداث مسکن هم باید متناسب با نیاز جامعه باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: اگر بازار عرضه و تقاضا متناسب باشد، دیگر نیازی به این اقدامات نیست اما چون تولید و احداث مسکن ضعیف است، باید این اقدامات از سوی دولت انجام شود تا تعادلی بوجود آید.

اخیرامازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام اینکه افزایش اجاره‌بها، ضابطه‌مند می‌شود، گفت: «کمیته سقف اجاره‌بهای مسکن» در وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار کرده و هدف آن حمایت از مستأجران با ابزار مالیاتی است.

وی گفت: در تلاش هستیم سقف افزایش اجاره‌بها را برای سال جاری اعلام کنیم و با مصوبه دولت یا مجلس آن را اجرایی خواهیم کرد. سازوکار قانونی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولت و مجلس تعیین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار