تابناک: نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس، گفت: شهرستان بنده که سرچشمه اصلی زاینده رود است در هنگام برداشت آب، شامل منع برداشت می‌شود و در هنگام پرداخت خشکسالی جزو حوزه آبریز محسوب نمی‌شود، این ظلم بزرگ و رفتار دوگانه با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.
کد خبر: ۷۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 10 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدعلی اسفنانی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور، گفت: برای سومین بار اعلام می‌کنم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی ظلم بزرگی به مردم منطقه در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: طرح‌هایی تحت عنوان کشت بادام، اسکان عشایر و توسعه کشاورزی در مناطقی چون دولت‌آباد و حجت‌آباد چادگان و سد میدانک فریدون‌شهر قبلا اجازه برداشت آب صادر شده و بر آن اساس دهها میلیارد تومان از بیت‌المال و پول شخصی مردم هزینه شده و اکنون زمان باز پرداخت وام‌های آنان رسیده و وثایق در حال ضبط می‌باشند اما بنا به اظهارات استاندار اصفهان شورای عالی آب مصوبه‌ای به تصویب رسانده که مانع برداشت آب شده است که باید به آنان خسارت پرداخت شود.

وی هشدار داد: این مسئله از حیث حقوقی فاقد اعتبار و از حیث شرعی و اخلاقی خلاف بَیِن است زیرا اولا، حق ایجاد شده حق مکتسب است و مصوبه شورای عالی آب نمی‌تواند ناقض حق مکتسب افراد شود و دوما، پرداخت خسارت اعلامی به لحاظ وضعیت خاص موجود و نوع حق ایجاد شده اساس امکان‌پذیر نیست و سوما، این کار مصداق بارز حیف و میل بیت‌المال و اموال شخصی مردم است.

اسفنانی خطاب به رییس‌جمهور گفت: چشم مردم مظلوم و زحمت‌کش منطقه به نگاه مهرآمیز و عدالت‌محور شماست.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس خطاب به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گفت: سال‌هاست که مستخدمین استانداری‌ها چشم انتظار لطف و عنایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. استانداری‌ها با برگزاری آزمون و مصاحبه و اعلام قبولی برای مستخدمین اولا، ایجاد امید به نحوی کرده است که دیگر به دنبال شغل دیگری نرفتند و ثانیا، در صورت استخدام نشدن به دلیل گذشت چند سال از این آزمون سن قانونی آنان از شرایط استخدام عبور کرده و امکان استخدام دولتی در آینده برای آنان از بین می‌رود به همین دلیل از شما می‌خواهم نسبت به احقاق حق این عزیزان اقدام کافی انجام شود.

وی خطاب به وزیر کشور متذکر شد: کماکان فریدون‌شهر پس از 16 ماه هنوز با سرپرست اداره می‌شود. مطابق قانون سرپرستی فرمانداری نباید بیش از 3 ماه باشد. تصرفات سرپرست در 13 ماه دیگر تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و استاندار اصفهان و همکارانش همچنان از دستورات جنابعالی استنکاف می‌کنند و این بسیار قابل تامل است که چطور زیرمجموعه به دستورات شما توجهی نداشته و خود راسا بر اساس تلقینات برخی افراد معلوم‌الحال تصمیم‌گیری می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر جهادکشاورزی متذکر شد: سال گذشته وضعیت نابسامان کشاورزی به ویژه کشت نامطلوب سیب زمینی را در دو نوبت به اطلاع شما رساندم اما شما راه خود را رفتید و اصلا توجهی نکردید. امسال که هنوز فصل برداشت سیب زمینی نرسیده است به شما یادآور می‌شوم مراقب باشید حاصل زحمات کشاورزان عزیز در بی‌توجهی شما و سایر مسئولان به ناحق از دست نرود. اگرچه هم اکنون قیمت پیاز برداشت شده از منطقه بسیار ناچیز است و پول چغندرکاران از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: این نحوه برگزاری آزمون استخدام شما موجب محرومیت همیشگی آنان برای همیشه می‌شود و حقوق از دست رفته آنان قابل اعاده نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار