به گفته رئیس کمیسییون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ضرورت توجه به خانواده و ایجاد چنین مرکزی سال ها مغفول مانده بود که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
کد خبر: ۷۴۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 25 May 2019

به گزارش تابناک، کوروش محمدی با تاکید بر اینکه خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد اجتماعی در پیشگیری از بسیاری از آسیبها می تواند اثرگذار باشد اظهار کرد: از خانواده باید به عنوان پایگاهی برای شناسایی مشکلات جامعه بهره برد این در حالی است که رفع بسیاری از ناهنجاری ها را می توان از درون خانواده ایجاد کرد.

محمدی با انتقاد از اینکه در سال های گذشته شاهد بوده ایم که برای نشاط اجتماعی هزینه های زیادی صورت گرفته حال آنکه نهاد خانواده در این بین مغفول مانده است بیان داشت: اتخاذ تصمیم های سلیقه ای برخی از مسئولان آفتی در این مسیر شده که نگذاشته نتایج خوبی را در حوزه نشاط اجتماعی به ویژه برای خانواده ها شاهد باشیم.

او در ادامه تاکید کرد: باید پذیرفت جوان و نوجوان نخستین گام ها در راستای رشد و تعالی را در کانون خانواده برمیدارند و این نکته ضرورت توجه به خانواده برای کاهش ناهنجاری ها در میان این قشر را به نمایش می گذارد.

محمدی در ادامه ایجاد نشاط اجتماعی را حلقه مفقوده ای دانست که ضرورت دارد برای داشتن یک خانواده سالم به آن توجه ویژه ای صورت گیرد و اضافه کرد: در سال هایی که گذشته تولید محتوایی برای خانواده ها نداشتیم و این آسیبی است که باید هرچه سریعتر به آن می پرداختیم از سوی دیگر نیاز آموزش به خانواده برای فرزندپروری بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته شده که تلاش شده در این مرکز با دید مثبت به آن توجه شود.

وی در ادامه افزود: در این مرکز قرار است کارشناسان و جامعه شناسان برای ایجاد الگوی صحیح تربیتی به کمک خانواده ها بیایند تا خانواده ای پویاتر هم در جامعه و هم در تربیت فرزندان داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه مرکز تخصصی خانواده در خصوص مسائل کودکان، زنان و ناهنجاری های اجتماعی به کمک همه سازمان های دولتی و سمن ها نیازمند دارد بیان داشت: دست همراهی و همکاری برای بهبود ارائه خدمات برای خانواده ها در راستای ایجاد نشاط اجتماعی پایدار در آنها به سوی تمام کارشناسان و صاحبان اندیشه در این حوزه دراز می کنیم تا شاهد اتفاقات خوشایندی در حوزه خانواده در سال های آینده باشیم.

خانواده باید اولویت جامعه باشد

در این مراسم رضا اسماعیلی جامعه شناس  نیز گفت: امروز شاهد هستیم که مدیریت شهری با نگاهی کارشناسانه به حوزه شهری به میدان آمده است رویکردی که شاهد آن هستیم می تواند در آینده بقا و تحکیم بنیان خانواده را بیش از پیش در پی داشته باشد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده اذعان کرد: جای خرسندی دارد که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت روانی شهروندان دست به چنین حرکتی زده که نتیجه آن ایجاد شهری خانواده مدار خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه خوب یا بد شاهد هستیم که خانواده های امروز به سمت کوچک شدن در حال حرکت هستند اضافه کرد: کوچک شدن خانواده ها باعث کمرنگ شدن ارتباطات اثرگذار نیز شده و این در حالی است که افزایش شبکه های مجازی نیز از سوی دیگر بنیان خانواده ها را با تغییراتی روبرو کرده است.

او بیان داشت: برای ایجاد این مرکز تا کنون 15 جلسه کارشناسی برگزار شده تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آگاهی بخشی ، مهارت ورزی و آموزش به خانواده ها را در دستور کار داشته باشیم.

اسماعیلی ایجاد این مرکز را در کاهش آمار طلاق در جامعه که این روزها به شدت رو به افزایش است را تاثیرگذار دانست بیان داشت: آمار و اطلاعات تنها طلاق هایی که ثبت شده را به ما نشان می دهد حال انکه بسیاری از خانواده ها بنا به شرایط در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما در واقع دچار طلاق عاطفی هستند.

این جامعه شناس به ارائه آماری از طلاق در جامعه امروز پرداخت گفت: به طور میانگین می توان ادعا کرد 33 درصد ازدواج ها منجر به جدایی می شود برای داشتن خانواده ای پایدار لازم است خانواده در برنامه ریزی ها در اولویت قرار داده شود و این مهم نیاز به آموزش دارد.

وی تاکید کرد: این مرکز می تواند در راستای ایجاد خانواده ای بانشاط و پویا در جامعه گام بردارد تا در آینده تاثیرات مطلوب آن را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار