جانشین سپاه فتح استان در جمع خبرنگاران :
انصاری ابراز داشت: عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های سخت ما بود که در بین چهار عارضه طبیعی شامل رودخانه اروند در جنوب، کارون در شرق، هورالعظیم در غرب و کرخه کور در شمال به وقوع پیوست.
کد خبر: ۷۴۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ 23 May 2019
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از یک تغییر جدید در ویژه برنامه روز سوم خرداد در 12 نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ «جهانگیر انصاری» جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس، نشست خبری فرماندهان رده‌های مختلف سپاه فتح و ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان‌ها، افتتاح تعداد منزل مسکونی محرومان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده سوم خرداد است.
انصاری افزود : امسال به مناسبت گرامی‌داشت سالروز این حماسه بزرگ سوم خرداد برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود که در یکی از مهمترین برنامه ها با تغییر در یکی از برنامه های همیشگی ، امسال برگزاری همایش «حماسه حضور» که در انتها به حضور در مصلی های نماز جمعه ختم می شود ، صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه همایش «حماسه حضور» به جای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح برگزار می‌شود و امسال صبحگاه مشترک نخواهیم داشت، افزود: این همایش بزرگ روز جمعه سوم خرداد در 12 نقطه از استان برگزار و در شهر یاسوج هم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر استان با همراهی مسئولان و اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، سرکشی از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان این عملیات را از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.
وی برگزاری نشست خبری فرماندهان دفاع مقدس به‌ویژه فرماندهان عملیات بیت‌المقدس را از دیگر برنامه‌های سالروز این حماسه بزرگ عنوان و بیان کرد: همچنین در این ایام تعدادی از منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی که توسط نواحی سپاه فتح در مناطق محروم استان ساخته شده بهره‌برداری و به مددجویان تحویل داده می‌شود.
 
نقش کهگیلویه و بویراحمدی ها در حماسه سوم خرداد / تغییر در ویژه برنامه سالروز آزادی خرمشهر /  چرا ایران بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه داد؟

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نقش رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی در عملیات های منتهی به آزادسازی خرمشهر ، با بیان اینکه این استان در عملیات بیت‌المقدس 43 شهید به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد، گفت: در این عملیات یگان واحدی مختص استان نداشتیم، اما رزمندگان ما در قالب یگان‌های سایر استان‌ها خدمت می‌کردند.
انصاری ابراز داشت: عملیات بیت‌المقدس از عملیات‌های سخت ما بود که در بین چهار عارضه طبیعی شامل رودخانه اروند در جنوب، کارون در شرق، هورالعظیم در غرب و کرخه کور در شمال به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران از وجود دشمن پاک‌سازی شد، گفت: برخی می‌پرسند که چرا بعد از فتح خرمشهر ایران جنگ را ادامه داد؟ زیرا دشمن نپذیرفت که متجاوز است و نپذیرفت که باید خسارات جنگ را بپردازد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: عملیات بیت‌المقدس 38 روز بعد از عملیات فتح‌المبین و در شرایطی شروع شد که شاکله نیروهای دشمن از هم پاشیده شده بود و دشمن نتوانست سازماندهی مجدد انجام دهد بنابراین کل نیروهای خود را پشت خاکریز خرمشهر مستقر کرد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با طرح این پرسش که چرا ایران بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه داد؟، تصریح کرد: دلیل این بود که دشمن نپذیرفت که متجاوز بوده و باید غرامت جنگ را پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار