برآیند عملکرد چند دوره کار نمایندگان اصفهان نشان می دهد:
با وجودي كه بالغ بر 20 نماينده از استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي به عنوان سخنگوي مردم استان حضور دارند اما آنچه در طي اين سالها از عملكرد آنها مشخص شده نه تنها مشكلات اصفهان حل و فصل نشده بلكه مشكلات هر روز به يك چالش لاينحل مبدل گشته است.
کد خبر: ۷۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 22 May 2019
به گزارش خبرنگار تابناك، مطابق با قانون نماینده مجلس باید بی عدالتی های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه خود با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع کرده و با تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند. معرفی شاخص ها، توانمندی ها، ظرفیت موجود از نظر کمی و کیفی به مسؤلان عالی کشوری و استانی، توسط نماینده می تواند یکی از مصداق های نظارت بر اجرای قانون باشد.
نمايندگان استان اصفهان كه همواره در مجلس شوراي اسلامي نقش خانه پركن را دارند و سخنراني مي كنند كه سخني گفته باشند، مصاحبه مي كنند كه اظهار نظري داده باشند اما نه قادر هستند حركت جدي را در حوزه بحران آب اصفهان انجام دهند نه اينكه مصوبات به تعويق افتاده و طرح هاي متوقف شده حوزه آب را در استان اصفهان به راه بيندازند و نه قدرتي دارند كه از اجراي قوانيني كه بر پيكره اصفهان آسيب وارد مي كند، جلوگيري كنند و تنها نامي از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي برخود حمل مي كنند.
نمايندگان اصفهان كه در حل مسائل و مشكلات اصفهان كم كاري بسياري داشتند و شايد تنها گام جدي كه مي توان از آنها نام برد استعفاي دسته جمعي آنها بود كه آنهم شكل فورماليته داشت و پس از اتمام تعطيلات مجلس به راحتي عهد خود را شكستند و بهانه اي براي ورود دوباره خود به مجلس پيدا كردند.
و در اين ميان كه 21 نماينده انتخابي از سوي مردم اصفهان بيشترين عمر خود را در مجلس شوراي اسلامي مي گذرانند اما همچنان اصفهان نتوانسته به حقوق اصلي خود دست يابد.
 اصفهان كه به عنوان معين تهران در حوادث و بلايا در كشور انتخاب شده است لازم نگاه مديران به اين استان تغيير كند و پايه هاي اين استان را تقويت كنند تا بتوان در مواقع اضطراري از اين استان انتظار داشت.
استان اصفهان كه از نظر پويايي و قدرتمندي به نسبت تهران در فاصله بسيار زيادي قرار دارد و بازار آن در ركود سنگيني قرار دارد و از نظر شاخص بيكاري بالاتر از ميانگين كشوري است و همچنين از منظر منابع غني زير زميني و آبي و خاكي و هوايي نيز فقير شده است به طوري كه ديگر نه ميتوان به آن نگاه برخورداري داشت نه نگاه استان معين و پايتخت.
زيرا كه بدنبال نگاه معين و پايتخت اين انتظار مي رود كه مسئولان نيز در تخصيص اعتبارات و تسهيلات در راستاي تحكم پايه هاي اين استان گام هاي اساسي بردارند اما آنچه همواره از سالهاي گذشته در اصفهان شاهديم اصفهان ستيزي بوده است و اين نگاه ناشي از كم كاري و ضعف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.
اصفهان كه از نظر ذخاير غني زير زميني در حوزه آب و خاك و گياه و فضاي سبز و غيره فقير شده است و نه هوايش پاك است نه صنعت آن رونق دارد نه كارخانه هاي آن به راه است و هم هنر يكتازاش خاك مي خورد و هم جوانان و كودكان و سالمندان اصفهان رو به فرسودگي و افسردگي و بيماري رفته اند و اين در حالي كه هر روز يك طرح جديد براي شكستن اصفهان و كوچك كردن آن برداشته مي شود كه از آن جمله مي توان به اصفهان شمالي و مركزي و جنوبي اشاره كرد.
اصفهان ، امروز در چمبره اي از مشكلات غوطه ور است و با وجود اينكه بالاترين ميزان ماليات را پرداخت مي كند اما كمترين اعتبارات را جذب مي كند به خاطر عدم كارايي نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي است كه نتوانستند از حقوق مردم اصفهان در صحن علني مجلس دفاع كنند.
بر اساس قانون نمايندگان مجلس در حوزه انتخابیه خود وظیفه نظارتي دارد مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه که می تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد.
مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب میکنند تا حرف، مشکلات، کاستی ها را  به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته های بر حق مردم و منطقه باشد و اين در حالي كه مردم اصفهان بر خواسته و انتظار خود نرسيدند.
ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار