مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بنا به وظیفه خود پیگیر موضوع تک‌خوانی عمومی زن در ابیانه بودیم و مشخص شد که این افراد در قالب تورهای مجاز زیر نظر میراث فرهنگی اقدام به سفر نکرده‌اند.
کد خبر: ۷۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 22 May 2019

فریدون الهیاری در مورد تک‌خوانی عمومی یک زن در ابیانه گفت: طبیعی است که جامعه ما جامعه‌ای مذهبی و پایبند به شعائر مذهبی و دینی است وکسانی که تابع قانون هستند باید به موقعیت مذهبی و دینی و اعتقادات جامعه میزبان و محیطی که در آن قرار دارند احترام بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: همچنین ابیانه و شهرستان نطنز هر دو جوامعی مذهبی و پایبند به ارزش‌ها هستند و از لحاظ حراست از تاریخ و میراث معنوی برای خود اهمیت قائل‌اند و با توجه به فضای رسانه‌ای کنونی هنجارشکنی‌ها در این زمینه با واکنش آنان روبرو خواهد شد.

وی اذعان کرد: ما هم بنا به وظیفه خود پیگیر این موضوع بودیم و مشخص شد که این افراد در قالب گردشگری و تورهای مجاز زیر نظر میراث فرهنگی اقدام به سفر نکرده‌اند، بلکه به‌ صورت مجزا سفر کرده بودند و با این وجود باید خود را ملزم به حفظ شعائر مذهبی می‌کردند.

الهیاری در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی گفت: تورها و راهنمایان تور ما کاملاً در این موارد توجیه هستند و تابع قوانین هستند اما با توجه به اینکه این روستا یک مقصد گردشگری محسوب می‌شود باید هماهنگی بیشتری با شورای دهیاری و مسؤولان  روستایی و استانی و غیره انجام شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در پایان گفت: چنین افرادی گذشته از بحث رعایت قوانین و مذهب جامعه با گردشگری تخصصی هم بیگانه هستند و اصول گردشگری حرفه‌ای را زیر پا می‌گذارند چراکه هر گردشگری باید خود را با قوانین و هنجارهای جامعه میزبان هماهنگ کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار