رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امداد هوایی یکی از مدرن ترین خدماتی است که در قالب طرح تحول نظام سلامت به هموطنان ارائه می شود.
کد خبر: ۷۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابولفضل ایرانی خواه در مراسم نخستین سالگرد افتتاح پایگاه امداد هوایی اورژانس 115 قم و تجلیل از پرسنل این پایگاه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید بهشتی، افزود: راه اندازی اورژانس هوایی در راستای تحقق اهداف بلند نظامت سلامت بسیار مهم بوده است. 

وی با بیان اینکه دستیابی به اورژانس هوایی محدود به چند کشور جهان است، اضافه کرد: این مساله جنبه حیاتی بسیاری داشت و خوشبختانه محقق شد.

وی آمار حوادث جاده ای در کشور را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: این آمار از استاندارد جهانی بالاتر است و باید برای کاهش آن برنامه ریزی و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

ایرانی خواه با بیان اینکه در بسیاری از این حوادث مجروحان از چرخه تولید جامعه خارج و پس از چند سال بر اثر عوارض حوادث جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: اورژانس هوایی قم خوشبختانه توانسته در کاهش هزینه ها و آمار تلفات نقش به سزایی داشته باشد.

وی از اختصاص یک دستگاه مدی کوپتر به اورژانس هوایی قم خبر داد و بیان کرد: با اختصاص این مدی کوپتر در سال آینده وضعیت ارائه خدمات اورژانس هوایی ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به خبرنگاران از تلاش های این قشر زحمتکش در این عرصه قدردانی کرد و افزود: خبرنگاران می توانند با اطلاع رسانی مناسب در خصوص مسائل و حوادث در کاهش آمار حوادث دخیل باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه از تلاش های پلیس راه و و نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: این همدلی و هم افزایی موجب شد تا اورژانس قم در سطح کشور رتبه برتر را در اورژانس هوایی کسب کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در سطح بالا می تواند بسیار مطلوب باشد، تصریح کرد: مطلوب تر این است تا با آسیب شناسی و برنامه ریزی آمار حوادث را کاهش داده و به صفر برسانیم.

وی در ادامه به اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: این مهم به صورت یک انقلاب در نظام سلامت به نام استان قم رقم خورد و به شکرانه خداوند با همت، همدلی و هم افزایی خدمتگزاران میهن اسلامی و ارکان مختلف دولت و حاکمیت به تحقق رسید.

ایرانی خواه با بیان اینکه اجرای این طرح فراز و نشیب های زیادی داشت، اظهار کرد: اجرای این طرح از همان ابتدا برکات زیادی داشت و علاوه بر تکریم بیمار و بهبود ارائه خدمات از بعد کمی و کیفی کاهش هزینه های کمرشکن و سرسام آور درمان را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای این خدمت باید خیلی زودتر محقق می شد یادآور شد: کمبود اعتبارات یکی از علل تاخیر در اجرای این طرح بود، هر چند که به گفته کارشناسان نداشتن همت در این زمینه نیز بی تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه درمان هنوز به آنچه باید محقق شود نرسیده است، یادآور شد: سرانه درمان ما نسبت به کشورهای دیگر پایین است و با برنامه ریزی منسجم و حساب شده بسیاری از اهداف محقق می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار