ساسان در مورد طرح تفکیک اصفهان مطرح کرد:
استاد سابق دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی طرح تفکیک استان اصفهان از لایحه کاپیتولاسیون بدتر است، گفت: با توجه به اینکه کاشان فاصله بسیاری تا استان شدن دارد، احتمال دارد کاشان به استانی فقیر، با درآمدی کم و محدود مبدل شود و تمام بار خود را بر دوش دولت بگذارد.
کد خبر: ۷۴۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 20 May 2019
به گزارش تابناک، عبدالحسین ساسان با بیان اینکه از زمانی که طرح تفکیک استان اصفهان در مجلس تصویب شد همواره به یاد قانون کاپیتولاسیون می‌افتم، اظهار کرد: اگر بخواهم مقایسه‌ای دقیق داشته باشم قبل از انقلاب لایحه‌ای با عنوان کاپیتولاسیون در مجلس تصویب شد و براساس آن هر آمریکایی که در ایران مرتکب قتل می‌شد، دادگاه ها حق محاکمه وی را نداشتند. 
 
وی با اعتقاد بر اینکه از نظر اقتصادی طرح تفکیک استان اصفهان از لایحه کاپیتولاسیون بدتر است، تصریح کرد: در درجه نخست این طرح روحیه واگرایی، از هم دور شدن و نفی یکدیگر را تقویت و به آینده کشور لطمه خواهد زد و به طور قطع نفس روحیه جداطلبی و واگرایی، آینده کشور را به مخاطره می‌اندازد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین با بیان اینکه سیستم‌های اداری کشور پرهزینه، گسترده و بی‌نهایت برای خزانه کشور زیان آور است، گفت: یک واحد استانداری که تاسیس شود در واقع بار سنگینی بر دوش خزانه کشور خواهد گذاشت.
 
وی با تاکید بر اینکه بار سنگین این هزینه‌ها به طور قطع بر دوش صنایع خواهد افتاد، اظهار کرد: مطمئناً کمر صنایع از محل پرداخت مالیات‌ها خواهد شکست.
 
ساسان با بیان اینکه هزینه‌های اداری، آخرین قطره‌ای است که منجر به سرریز شدن ظرفیت خزانه کشور می‌شود، تاکید کرد: طرح تفکیک استان اصفهان بار مالی بالایی به دولت اضافه می‌کند.
 
وی در خصوص طرح تفکیک استان اصفهان و تاثیر بر بودجه دریافتی از دولت، اظهار کرد: برای اصفهان، جنبه سود و زیان کاشان مطرح نیست و شاید از لحاظ بودجه‌ای به نفع اصفهان باشد، اما کاشان به عنوان افتخار و نگین اصفهان، نباید این جایگاه را از دست دهد.
 
استاد سابق دانشگاه اصفهان افزود: در حال حاضر مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد در کشور ایجاد شده که با اجرای طرح تفکیک استان اصفهان هماهنگی های لازم از بین می‌رود.
 
ساسان با اعتقاد بر اینکه حتی طرح مسئله جداسازی استان اصفهان اشتباه است، گفت: در صورت تفکیک استان اصفهان و با توجه به اینکه کاشان فاصله بسیاری تا استان شدن دارد، احتمال دارد کاشان به استانی فقیر، با درآمدی کم و محدود مبدل شود و اگر بخواهد تمام بار خود را بر دوش دولت بگذارد، باید دید دولت تا چه میزان توان تحمل این هزینه را خواهد داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار