عضو هيئت مديره نظام صنفي كشاورزي شهرستان اصفهان:
عضو هيئت مديره نظام صنفي كشاورزي شهرستان اصفهان گفت: با توجه به بارش 2 هزار و 140 ميليمتر در امسال كه طي 60 سال گذشته بي سابقه بوده است، كشاورزان خواستار تخصيص آب براي كشت تابستانه شدند.
کد خبر: ۷۴۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 16 May 2019
حسين محمدرضايي در گفت و گو با خبرنگار تابناك اظهار داشت: باید به منظور تخصيص آب براي كشت تابستانه به كشاورزان و باز بودن آب تا اواخر شهريورماه جلسه شوراي هماهنگي زاینده‌رود هرچه زودتر برگزار شود.

وي با اشاره به اينكه تخصيص آب براي كشت پاييزه كشاورزان تا 20خردادماه باز است، ادامه داد: ميانگين بلند مدت بارش باران در شهرستان کوهرنگ يك هزار و 350 ميليمتر بوده كه امسال با افزايش حجم بارش ها به 2 هزار و 140 ميليمتر رسيده است  كه در 60 سال گذشته بي سابقه بوده است.

عضو هيئت مديره نظام صنفي كشاورزي شهرستان اصفهان تصريح كرد: در حال حاضر به علت برداشت هاي بي رويه آب در بالا دست زاينده رود خروجی سد به 93 متر مکعب در ثانیه رسیده است و با این وجود شاهد كاهش حجم ورودي آب در دريچه هاي كشاورزان هستيم به صورتي كه موجب تنش آبي در شرق اصفهان شده و آبياري را سخت كرده است.

وي با اشاره به اينكه كاهش حجم آب در دريچه هاي چپ و راست سد آبشار و سد رودشتين موجب نگراني کشاورزان و نظام صنفی شده است، ادامه داد: با توجه به اينكه كشاورزان يك ساعت مشخص و حجم آب مشخصي دارند، و اگر با كاهش حجم ورودي آب مواجه شوند نمي توانند به خوبي 35 درصد زمين زير كشت شده خود را آبياري كنند و با افت توليد مواجه ميشوند.
ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار