تابناکچهارمحال وبختیاری- رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ترانزیت هوایی و جاده ای چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و این محورها نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
کد خبر: ۷۴۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 16 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی فرادنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به مناسبت ماه مبارک رمضان تاکید کرد: برای ارتقای کمی و کیفی ترانزیت هوایی و جاده ای اعتبارات مطلوبی در سالجاری اختصاص یافته است.
وی با اشاره به موقعیت عالی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری و توریسم افزود: جذب گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در این استان می تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشد.
ربیعی فرادنبه با اشاره به اهمیت آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید به طور جدی نسبت به اجرای طرح های مرتبط با آبخیزداری و آبخوان داری در شهرستان های این استان اقدام کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و پیش بینی تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم توسعه، بهره مندی از توان بخش خصوصی و استفاده از بخش عمومی در طرح ها و پروزه های استان مورد توجه مسئولان ارشد این استان است.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: در این راستا تاکنون 54 طرح نیمه تمام و کامل چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی یادآور شد: تصویب اشتغالزایی در 106 روستای هدف چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته به شمار می رود.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: افزایش سطح درآمد خانوارها، حفظ اشتغال موجود، سرمایه گذاری های جدید و تکمیل طرح های نیمه تمام از مهمترین برنامه های مسئولان چهارمحال و بختیاری است.
وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری هم اینک در آستانه جهش و تحرک اقتصادی قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 4 هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای به این استان تخصیص یافت.
وی تاکید کرد: در سال گذشته به طور میانگین 63.3 درصد مجموع اعتبارات، 100 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، 89.5 درصد اعتبارات سرمایه ای استانی، 100 درصد اعتبارات استفاده متوازن و 98.1 درصد اعتبارات مصوب قانون چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرد.
الیاسی بختیاری افزود: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از 23.6 درصد زمستان سال 1396 به 15.6 درصد در زمستان سال گذشته کاهش یافت.
وی تصریح کرد: همچنین نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال گذشته 17.4 درصد اعلام شده که نسبت به سال قبل از آن با نرخ 20.7 درصد برابر 3.3 درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اعتبارات این استان در سال جاری 12 هزار میلیارد ریال اعلام شده که از این مبلغ 9 هزار و 500 میلیارد ریال عمرانی است.
وی تاکید کرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی مختص چهارمحال و بختیاری در سال جاری 155 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.
الیاسی بختیاری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را دارد و این در حالی است که امسال 2.8 اعتبارات کل کشور به این استان اختصاص پیدا کرد.
در این نشست نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی و برخی فعالان فرهنگی و دانشگاهی حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار