آیت‌الله دری نجف‌آبادی: 
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید سرلوحه کار مسئولان و مردم باشد گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی افق نگاه رهبری در بیانیه گام دوم است.
کد خبر: ۷۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 16 May 2019

 بیانیه گام دوم انقلاب باید سرلوحه کار مسئولان و مردم باشد

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نکات مهم در برنامه‌ریزی برای آینده کشور افزود: به منظور برنامه‌ریزی برای دهه‌های آینده چند مسئله مهم مثل امید و امیدواری، اعتماد به نفس ملی، اعتماد به جوانان، عزم و اراده ملی، فرهنگ‌سازی و روحیه ایثار، فداکاری، جهادی عمل کردن و جهادی اندیشیدن وجود دارد.

وی ادامه داد: این موارد بسیار مهم مولفه‌های عزت، قدرت، شوکت، عظمت و سربلندی است، با همه فشار‌های داخلی، خارجی، توطئه و دسیسه‌ها نباید هدف‌ها و آرمان اسلامی که آرمان‌های پیروزی اسلام، وحدت جهان اسلام، تمدن اسلامی، رشد و پیشرفت جهان اسلام، مبارزه با استکبار جهانی، برقراری عدالت اجتماعی و حاکمیت واقعی اسلام و ارزش‌های اسلامی است فراموش شود.  در ایران این موارد به عنوان محور و خط مقدم بوده، در منطقه و جهان اسلام این آرزوی بسیار بزرگ و با عزمتی است که امروزه در اختیار ما قرار گرفته است.

ضرورت فرهنگ‌سازی و تبیین بیانیه گام دوم توسط رسانه‌ها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به نقس دستگاه‌های مختلف در تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب بیان کرد:  دستگاه‌های ذی‌ربط، حوزه‌ علمیه قم، مشهد مقدس، نجف اشرف، اصفهان و دیگر حوزه‌های سراسر کشور باید در راستای این آرمان‌های بلند مجاهدانه تلاش و برنامه‌ریزی کنند، علما، نخبگان، خبرگان، فرهیختگان، دانشگاهیان، پژوهشگران، محققان، سیاستمداران، دستگاه‌های اجرایی، قضایی، حقوقی، قانونی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبرگان رهبری، هیئت‌اندیشه‌ورز و ... باید با جدیت و تلاش مضاعف در راه فتح قله‌ها حرکت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: صدا و سیما وظیفه فرهنگ‌سازی را دارد، دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هم باید در این راستا گام بردارند.

وی با اشاره به لزوم وحدت و انسجام ملی در تحقق آرمان‌های انقلاب عنوان کرد:  موتور این حرکت خودباوری، خداباوری، اعتقاد قلبی، الهی و مجاهدت در راه خدا، عزم و اراده مردانه و دیگر موارد است، مقام معظم رهبری خط کلی را به ما ارائه می‌دهد و ما باید برای تحقق این هدف کلی تلاش کنیم، باید در جامعه آرامش، وحدت رویه و عمل حاکم باشد.

حرکت ملی در مسیر بیانیه گام دوم باید به صورت حرکت بسیجی باشد

دری نجف‌آبادی ادامه داد: همه اقوام موجود در کشور زیر چتر اسلام و جمهوری اسلامی ایران و در  سایه مقام معظم رهبری قرار دارند که به عنوان علم‌دار این نهضت بزرگ و باعظمت بوده و ضمن ترسیم کردن راه و شاخص‌ها ما را از اشتباه برحذر می‌دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نکات مهم در اجرایی شدن آرمان‌ها و اهداف نظام گفت: حرکت ملی باید به صورت حرکت بسیجی باشد، زهد، ساده‌زیستی، قناعت و صرفه‌جویی جزو واجب‌ترین کار‌ها در این مرحله است، پرهیز از اصراف، مبارزه با فساد، فحشا، اصلاح ساختار‌های بانکی، اداری، قضایی، حقوقی، حذف موازی‌کاری جزو موارد بسیار مهم هستند.

حرکت نظام اداری برپایه بیانیه گام دوم باید اصلاح شود

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار نظام اداری خاطرنشان کرد: در این مرحله نظام اداری ما باید بستری برای تحولات باشد نه این که همه چیز در نظام اداری هضم شود و تنها هزینه‌بر باشد، باید نظام اداری خود را براساس شرایط جدید اصلاح کند و درراستای هدف‌های جدید خود را بسازد، باید در هر زمانی متناسب با زمان و شرایط نهاد متناسب با آن را داشته باشیم، نهاد اداری، اجرایی، قضایی، قانون‌گذاری ما همه با توجه به شرایط جدید باید آماده باشند، در نظام آموزشی باید تحول ایجاد شود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به نقش نظام آموزشی در تحقق اهداف نظام تصریح کرد: نظام‌های آموزشی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما باید پژوهش‌محور، مهارت‌محور، تخصص‌محور و تحول‌محور باشند، همه باید برای تحولات بزرگ اسلامی، تمدن‌سازی اسلامی، انقلاب اسلامی، معنویت، مبارزه با فساد اخلاقی،  اجتماعی، اقتصادی، مواد مخدر، مشروبات الکی، بی‌بند و باری اخلاقی و دیگر موارد بسیج شوند و در این میدان بزرگ مبارزه کنند.

مبارزه با استکبار و صهیونیست جزو اصول و برنامه‌های خط امام (ره) و ولایت است

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم اجرایی شدن بیانیه گام دوم در جامعه بیان کرد: امروز ما امانتدار هستیم، خانواده شهدا و جانبازان دین خود را ادا کرده‌اند، جوانان ما امین و امانتدار بوده و باید دین خود را به اسلام، قرآن، شهدا، امام (ره) و مقام معظم رهبری ادا و راه و بستر را برای آیندگان فراهم و با موانع برخورد کنند، قطعا امکان این مهم وجود دارد

دری نجف‌آبادی ادامه داد: مبارزه با استکبار و صهیونیست جزو اصول و برنامه‌های خط امام (ره) و ولایت است، توکل به خدا، دعا و توسل، معنویت و اخلاق هم بزرگترین سرچشمه نور و خیر برکت است، امیدواریم دستگاه‌های ذی‌ربط هم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کنند و ساز و کار مناسب برای تحقق شعار‌های انقلاب در گام دوم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

وی ادامه داد: همه باید برای تحقق شعار‌های انقلاب، پیشرفت علمی، معنوی و تحولات بزرگ فناوری تلاش کنند، هنرمندان و کارگردانان هم باید در این میدان نقش بیشتری ایفا کنند و پیشتاز این جریان عظیم انقلاب اسلامی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار