مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان و گردشگران هشدار داد که از امروز تا پایان هفته از توقف در اطراف کوهپایه ها، مسیل ها، دره ها و رودهای استان خودداری کنند.
کد خبر: ۷۴۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 15 May 2019

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی اصفهان در اطلاعیه ای درخصوص بارش های رگباری شدید، احتمال تگرگ و روان آب ها تا پایان هفته در مناطق غربی و جنوبی استان هشدار داد.
منصور شیشه فروش در این مورد افزود: بر این اساس بارش های شدید ناگهانی، سیلاب محلی و تندباد موقتی در مناطق کوهپایه ای استان پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: شب گذشته بر اثر وقوع سیلاب ناگهانی در مسیر رودخانه مشهد اردهال کاشان سه خودرو گرفتار شدند که به دو دستگاه خودرو پژو امداد رسانی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: متاسفانه دو سرنشین یک دستگاه پراید شامل مادر و کودکی پنج ساله در سیلاب جان خود را از دست دادند.
وی خاطرنشان کرد: پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی اصفهان، به‌سبب تقویت ناپایداری جو، از امروز تا جمعه 27 اردیبهشت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تشدید بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد شدید موقتی و احتمال تگرگ در مناطق غرب، جنوب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود. 
شیشه فروش تصریح کرد: لازم به‌ذکر است در مناطقی که در دامنه کوهها و ارتفاعات استان قرار دارند، وقوع سیلاب‌های ناگهانی به‌صورت محلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود.
وی تاکید کرد: توصیه می‌ شود ضمن اتخاذ تمهیدات لازم، از اسکان در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها، صعود به ارتفاعات و ورود دام به مراتع جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با توجه به وقوع تندباد موقت احتمال شکست شاخه های درختان وجود دارد و همچنین به دلیل وقوع صاعقه در ارتفاعات، کوهنوردان حتی الامکان از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.
وی یادآور شد: بمنظور بررسی و علت یابی حادثه سیل شب گذشته در مشهد اردهال کاشان مدیرکل مدیریت بحران استان با حضور در محل حادثه و بررسی میدانی از وضعیت مسیل ها و رودخانه ی فصلی مصاحبه با افراد محلی و تشکیل جلسه با مسوولان منطقه بر ضرورت ازادسازی مسیل ها و رعایت حدود حرایم رودخانه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار