مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف‌آباد گفت: با توجه به عدم همکاری بانک تخصصی در حوزه کشاورزی بخش اعظم تسهیلات مکانیزاسیون تأمین نشده است.
کد خبر: ۷۴۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 14 May 2019

به گزارش تابناک، همت علی انصاری اظهار داشت: سطح باغات شهرستان حدود 8 هزار و 500 هکتار است که این عدد در سال‌های گذشته بیشتر بوده و به دلیل خشک‌سالی و برخی تغییر کاربری‌ها به عدد کنونی رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی نجف‌آباد با اشاره به دارا بودن رتبه اول ساخت ادوات زنبورداری در کشور توسط نجف‌آباد، اظهار کرد: در این شهرستان حدود 350 هزار کلنی زنبورعسل موجود است که با این تعداد بیش از 50 درصد صنعت زنبورداری استان را در خود جای‌داده است.

وی افزود: با توجه به تولیدات بیش از 10 برابری گلخانه‌ها نسبت به محیط باز، سعی شده به 63 هکتار گلخانه شهرستان نگاه ویژه‌ای شود اما یکی از مهم‌ترین موانع پیش رو شهرداری‌ها و بخشداری‌ها هستند که با دریافت هزینه‌های بالا اقدام به صدور مجوز می‌کنند.

انصاری گفت: در سال بارشی کنونی حدود 155 میلی‌متر باران در سطح شهرستان نجف آباد باریده که نسبت به زمان مشابه در سال قبل رشد 4 برابری داشته و امیدواریم که این بارش‌ها تداوم داشته باشد و کشاورزان بتوانند باغات و زمین‌های خود را با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق آبیاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار