مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان از کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت : در سال 96 و 97 به ترتیب یکهزار و 673 و یکهزار و 314 مورد حوادث مربوط به کار در منطقه ثبت شد که 96 درصد حادثه دیدگان مردان و چهار درصد را زنان تشکیل دادند.
کد خبر: ۷۴۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 14 May 2019

به گزارش تابناک، محسن نیرومند با بیان اینکه افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار سال97 به 55 مورد بود که نسبت به 84 مورد فوتی سال 96، 35 درصد کاهش داشت گفت: آمار حوادث منجر به نقص عضو نیز از 55 مورد به 48 مورد و حوادث منجر به قطع عضو از 155 مورد به 113 مورد کاهش داشته است. 
وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان بیان کرد: بخش صنعت و تولید با 662 مورد حادثه بیشترین تعداد حوادث در سال 97 را به خود اختصاص داد که 17 مورد و در بخش ساختمان 286 مورد حادثه ثبت شد که 16 مورد آن منجر به فوت شده است. 
نیرومند ادامه داد: در بخش فعالیت ها و خدمات عمومی 190 مورد و در سایر زمینه ها 176 مورد وقوع حادثه ثبت شد که ازاین تعداد حوادث، در بخش فعالیت ها و خدمات عمومی12 نفر، معدن سه نفر ، کشاورزی سه نفر و تأمین آب و برق یک نفر و سه نفر در سایر فعالیت ها فوت شدند. 
وی با اشاره به بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال 97 تصریح کرد: بیش از 72 درصد علل بروز حوادث در اثر نبود نظارت و آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بود که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از 28 درصد بدلیل رفتار نا ایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط نا ایمن کارگاه ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث ناشی از کار عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از خسارات پرداختی توسط شرکت های بیمه ای در حوادث ناشی از کار بطور معمول دفاع مؤثری از خود نمی کنند و این امر موجب شده که علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود. 
وی خاطرنشان کرد: اجرای آیین نامه اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران و الزام پیمانکاران به اخذ صلاحیت ایمنی، اجرای مدل خود بازرسی و استقرار مسوول ایمنی در کارگاه ها، کیفیت بخشی به بازرسی های انجام شده توسط بازرسان کار و ارائه آموزش های ایمنی به کارگران و کارفرمایان و پیمانکاران در سطح استان از مهمترین برنامه های موثر و محوری این اداره کل در کاهش حوادث ناشی از کار است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار