ابوترابی:
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: ناو به هرکجا برود یعنی جنگ نخواهد شد چراکه ناو جنگی بزرگ‌ترین سیبل و بی‌دفاع‌ترین جنگ‌افزار در برابر سامانه‌های موشکی است.
کد خبر: ۷۴۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 12 May 2019

ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: دولت اشتباهی استراتژیک در برجام مرتکب شد و برخلاف شروط نه‌گانه رهبری که در مجلس نیز به قانون تبدیل شده بود همه تعهدات برجامی را اجرا کرد در حالی که برجام باید متناسب با عمل متقابل کشورهای متعهد در این توافق اجرا می‌شد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه اشتباهات را متوجه شخص رئیس‌جمهور می‌دانیم که با ساده‌انگاری برجام را به طور کامل اجرا کرد که یک سال پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم هسته‌ای ایران شاهد واکنش دیرهنگام و بی‌خاصیت ایران هستیم.

وی این اقدام روحانی را نمایشی دانست و افزود: رئیس‌جمهور روغن ریخته را نذر امام‌زاده می‌کند، الان که آمریکا کشور را مشمول تحریم هسته‌ای کرده و نمی‌توانیم آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده صادر کنیم شرط شورای عالی امنیت ملی در عمل برای ایران قابل اجرا نیست.

ابوترابی تصریح کرد: اقدام شورای عالی امنیت ملی در اصطلاح حقوقی تحصیل حاصل است، برای ما صادرات آب سنگین مقدور نیست تا بتوانیم دنیا را تهدید کنیم چرا که طبق تحریم چند روز پیش آمریکا کسی آب سنگین از ایران نخواهد خرید.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام، مقام معظم رهبری فرمودند که دو هفته به آمریکا فرصت می‌دهیم و سپس از برجام خارج می‌شویم، باید آن زمان که توان اقتصادی ما بیشتر بود و گره تحریم‌ها تا این اندازه کور نبود از این تعهد خارج می‌شدیم.

وی پیشنهاد داد: در دوماه آینده باید با کشورهای همسو مانند چین، روسیه، ترکیه، عراق و سوریه وارد گفتمان اقناعی استراتژیک شویم، باید بپذیریم که چین، روسیه و ایران در بسیاری از مسائل اقتصای و سیاسی جهان می‌توانند نقش یک ابرقدرت بازدارنده بزرگ را ایفا کنند که مسائل سوریه و ونزوئلا از مصادیق آن هستند.

ابوترابی گفت: روحانی هم‌چنان نگاه به غرب دارد در حالی‌که آزموده را آزمودن خطاست، مطمئناً کشورهای اروپایی در دو ماه آینده هیچ اقدامی نخواهند کرد، تجربه نشان داده غربی‌ها توان ایستادگی در برابر آمریکا را ندارند و حتی حاضر به هزینه دادن در برابر آمریکا نیز نیستند، بلکه سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در پشت صحنه همسو با آمریکا عمل می‌کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حضور ناوهای جنگی در تمام دنیا امری از پیش تعیین‌شده است، افزود: ناو به هرکجا برود یعنی جنگ نخواهد شد چراکه ناو جنگی بزرگ‌ترین سیبل و بی‌دفاع‌ترین جنگ‌افزار در برابر سامانه‌های موشکی است، حضور ناو آمریکایی نیز حاوی این پیام است که آمریکایی‌ها قصد جنگ ندارند چراکه حدود 5 هزار نیرو و ده‌ها هواپیما لقمه چرب و نرمی برای موشک‌های پیشرفته ما خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار