فریدون الهیاری:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری اصفهان، جایگاه مهم و محوری این استان را در این بخش از صنعت تثبیت می کند.
کد خبر: ۷۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 12 May 2019

به گزارش تابناک، فریدون الله یاری با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و پیش بینی می شود گفت: بخش قابل توجهی از فعالان این عرصه در نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی برگزاری این نمایشگاه را به عنوان یک فعالیت به طور کامل تخصصی برشمرد که دانش، تجربه و تکنولوژی مناسب خود را می طلبد و افزود: بر این اساس نمایشگاه امسال بصورت کامل حرفه ای و متفاوت در نحوه اجرا نسبت به دوره های قبل برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد : این نمایشگاه می تواند عاملی برای توسعه روز افزون صنعت گردشگری در استان پهناور اصفهان باشد.
وی با تاکید بر این که گردشگری در اصفهان باید به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود، تصریح کرد : این امر نیازمند مسیری سخت است از این رو سپردن برگزاری نمایشگاهی در چنین سطح وسیعی نیازمند تیم حرفه ای و مجرب است که تجربه لازم را در حوزه های تخصصی آن داشته باشد.
الله یاری تصریح کرد : این نمایشگاه یکی از مهمترین و اثربخش ترین ابزارهایی است که می تواند نقش بسزایی در آگاهی بخشی، تبادل اطلاعات و بهبود معیشت های مرتبط با صنعت گردشگری داشته باشد.
وی گردشـگری فرهنگـی، تاریخـی، طبیعـت گـرا، تفریحـی، مذهبـی و زیارتـی را از انواع معیارهای گردشگری ذکر کرد و گفت : بر این اساس این نمایشگاه ها باهدف آشنا کردن بخش خصوصی حوزه گردشگری کشور برای جذب مخاطب گردشگری برپا می شود تا علاوه بر مشاهده دیدنی های استان ها، باعث رونق صنعت گردشگری شود.
الله یاری بر همکاری و هم افزایی در حوزه گردشگری اصفهان به عنوان عامل رونق این عرصه تاکید کرد و افزود: هم اکنون 400 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان وجود دارد که می توان با مشارکت و همکاری این واحدهای را توسعه داد.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان همچنین ظرفیت جذب گردشگر به ویژه گردشگری خارجی را در این استان بسیار بالا برشمرد و گفت: سال گذشته آمار گردشگران خارجی استان از مرز 400 هزار نفر گذشت.
وی تقویت بازار صنایع دستی را از مزایای رونق گردشگری در استان برشمرد و گفت: به واسطه حضور گردشگران در مناطق مختلف امر خرید و فروش صنایع دستی رونق می یابد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از 28 تا 31 خرداد در محل نمایشگاه های بین المللی واقع در پل شهرستان اصفهان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار