معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین، از اختصاص 80 میلیارد ریال جهت تکمیل تقاطع غیر هم سطح پل امام رضا (ع) در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 09 May 2019
به گزارش تابناک قزوین؛ محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: پل طبقاتی امام رضا (ع) به عنوان نخستین پل طویل استان به طول ۲ هزار متر و دومین پل طویل صندوقه‌ای بعد از پل صدر در کشور است که به روش طره متعادل اجرا شده است.



علمی افزود: تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) با هدف تسهیل در عبور و مرور و روانسازی ترافیک غرب و شرق شهر و افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار جمهوری اسلامی به عنوان کمربندی جنوبی شهر، برقراری ارتباط بین تقاطع غیر همسطح ابوترابی و بلوار جمهوری در راستای تکمیل رینگ شرقی و کاهش حجم ترافیک میدان تهران قدیم در حال احداث است.

وی تصریح کرد: جایگاه شهر قزوین در ترانزیت مسافر و کالا در کشور بر کسی پوشیده نیست و وجود کمربندی و رینگ شهری در ایفای این نقش، لازم و ضروری است و کمبود آن بر اهمیت این موضوع خلل وارد کرده و مشکلات ترافیکی عمده‌ای را به وجود می‌آورد، از این رو در راستای تکمیل بخشی از طرح جامع شهری و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده است.

معاون فنی وعمرانی شهردار در خصوص میزان اعتبارات اختصاص یافته گفت: این پروژه در سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد رسید و برای سال جاری نیز اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار