مشاور عالی گردشگری اتاق ایران:
مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: در شهر وین با وجود یک خانه موتزارت سالانه درآمدهای هنگفتی از گردشگری به دست می‌آید، اما در اصفهان با وجود مکاتب هنری در همه زمینه‌های هنر هیچ استفاده‌ای از گردشگری هنر نکرده‌ایم.
کد خبر: ۷۴۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 06 May 2019
به گزارش تابناک، پیروز ارجمند شامگاه گذشته در جلسه طرح اصفهان 2020، اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان از نظر جاذبه‌های گردشگری وضعیت بسیار مناسبی دارد، اما جالب است بدانید که طی تحقیقات به عمل آمده هنوز این شهر در خصوص موضوعاتی چون سرویس بهداشتی و تابلوی دو زبانه که به مدیریت شهری باز می‌گردد ضعف دارد. 
 
وی افزود: سند اصفهان 2020 سه محور مهم دارد؛ یکی گذر از توسعه صنعتی به توسعه گردشگری، نگاه جدی به توسعه پایدار شهری و ارتقا شاخص انسانی و توسعه منابع انسانی که باید همه اقشار بر روی این سه محور پیشنهادات خود را برای بهبود آن ارائه کنند.  
 
مشاور عالی گردشگری اتاق ایران ادامه داد: بر اساس آمار یونسکو اصفهان جز 10 شهر برتر دنیا است و صادرات صنایع دستی کشور نیز از این شهر صورت می‌گیرد، اصفهان صاحب مکتب‌های هنری متعددی است و مهمترین آنها که دنیا برای آن احترام قائل است مکتب موسیقی اصفهان، همچنین مکتب نگارگری و ... است، اما با نهایت تاسف باید اعلام کرد که به این مکاتب جداً بی توجه بوده‌ایم. 
 
ارجمند با اشاره به اینکه شهر وین با خانه موتزارت همه هنرمندان دنیا را بارها بارها گرد آن جمع می‌کند و از این موضوع چه درآمدزایی از گردشگری هنری ایجاد کرده‌اند بعد در شهری مثل اصفهان با وجود این همه هنرمند و مکاتب هنری که در دنیا بی نظیر است هیچ استفاده‌ای از آن نکرده‌ایم، تاکید کرد: سند اصفهان 2020 در بخش تئوریکال پیش رفته است و طبق آن قرار است که در سال 2020 دریچه‌ای برای رسیدن به اهدف این هدف باز کنیم این دریچه می‌تواند از نظر هر قشری باز شود، اما باید اهداف بلند اصفهان در نظر گرفته شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری سند اصفهان 2020 هم نهاد عمومی و هم نهادهای خصوصی را درگیر کرده است و سرمایه پذیر کردن گردشگری و صنایع دستی اصفهان را از اهداف خود می‌داند.
 
مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: سیزده شهر خواهر خوانده اصفهان هستند که از آنها غافل بوده ایم از این موضوع و از این ظرفیت باید در نمایشگاه گردشگری استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار