مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فلاورجان گفت: 30 درصد از بافت این شهرستان فرسوده است که می توان برای مقاوم و بهسازی آن از تسهیلات بانکی استفاده کرد.
کد خبر: ۷۴۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 01 May 2019

به گزارش تابناک، تیمور بلدی با اشاره به اینکه برای ارایه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلی وجود ندارد گفت: از صاحبان مسکن های قدیمی می خواهیم برای دریافت این تسهیلات و نوسازی خانه های خود اقدام کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه  در همین ارتباط در سال های اخیر هفت هزار و 995 سهمیه به منظور ارائه تسهیلات مقاوم سازی به مسکن شهرستان فلاورجان اختصاص یافته و هفت هزار و 553 هزار معرفی نامه نیز برای دریافت تسهیلات به منظور بهسازی و بازسازی مسکن صادر شده است.
مدیر بنیاد مسکن فلاورجان ادامه داد: از این تعداد معرفی نامه، 6هزار و 695 فقره به انعقاد قرارداد منجر و 6 هزار و 192 پایان کار نیز صادر شده است.
وی با بیان اینکه بافت‌ فرسوده از معضلات توسعه مدیریت شهری به شمار می رود، گفت: وجود محله ها و خانه های قدیمی در مرحله نخست خدمات‌ رسانی را با اختلال روبه رو می کند و در گام دوم سبب افزایش خطرات برای ساکنان می شود که این امر در زمان بروز حوادث طبیعی افزایش می یابد.
بلدی مشارکت بیشتر مردم برای دریافت تسهیلات و بهسازی بافت قدیمی و فرسوده را خواستار شد و گفت: بهسازی محیط زندگی ضمن افزایش سلامت و کاهش خطرات ناشی از سوانح، سبب ارایه بهتر انواع خدمات و توسعه زیرساخت های لازم می شود.
وی با اشاره به اهمیت ساخت معابر در بافت شهری و روستایی افزود: 434 هزار متر مربع آسفالت ریزی و هشت هزار و 400 متر مربع پیاده روسازی در سطح روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
مدیر بنیاد مسکن فلاورجان با بیان اینکه بررسی های لازم اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای این شهرستان انجام شده، خاطرنشان کرد: برای 56 روستای فلاورجان طرح هادی روستایی تهیه شده و از این تعداد 44 طرح هادی نیز بازنگری شده است.
طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور انجام می شود و هدف آن زیبا سازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست. 
بلدی اظهارداشت: بر همین اساس 58 هزار و 140 متر مکعب زیر سازی، 61 هزار و 700 متر جدول کشی و 650 متر مربع کانال سازی در قالب طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
وی به اهمیت صدور سندهای مالکیت و سیر مراحل قانونی آن گفت: در سال های اخیر نقشه برداری 53 روستا انجام، 9 هزار و 551 فقره پرونده تکمیل، 10 هزار و 100 جلد سند تحویل متقاضیان و 9 هزار و 381 فقره پاسخگویی به استعلام های دستگاه های اجرایی انجام شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار