معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: احتمال سرریز شدن سد زاینده رود حتی در ماه های آینده و همزمان با آب شدن برف ها وجود ندارد.
کد خبر: ۷۴۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 01 May 2019

به گزارش تابناک، حسن ساسانی با بیان اینکه پر و سرریز شدن آن را به صفر می رساند اظهارداشت: ورودی فعلی به این سد 142 و خروجی از آن 85 مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن 586 میلیون مترمکعب است، اما حجم کنونی در مقایسه با متوسط بلند مدت (44 ساله) 40 درصد کاهش داشته است.
به گفته معاون آب منطقه ای کاهش میزان ذخیره کنونی نسبت به بلند مدت حاکیست که وضعیت خوبی در منطقه از حیث منابع آبی وجود ندارد و کماکان خشکسالی ها در منطقه وجود دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری (مهر 97) تاکنون در سرشاخه های زاینده رود را 2 هزار و 126 میلی متر اعلام و اضافه کرد: این مقدار در دوره زمانی بلند مدت 62 درصد افزایش داشته است.
ساسانی به لزوم صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و ادامه داد: منابع آبی سطحی و زیرسطحی در منطقه در سال های اخیر با افت بسیار شدید روبه رو بوده است، بنابراین با بارش های اخیر نمی توان برای جبران آن امیدوار بود و با این شرایط مصرف بهینه آب همچنان به عنوان یک اولویت به شمار می رود.
برخی شبکه های اجتماعی با توجه با بارش های اخیر و آب شدن برف ها گمانه زنی کرده بودند که ظرفیت سد زاینده رود تا یک ماه آتی تکمیل و این مخزن لبریز می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار