منطقه 14 اصفهان که در بیخ گوش شهر اصفهان قرار دارد یکی از سومین مناطق پر جمعیت شهر اصفهان است که دارای 180 هزار نفر از مردمی است که با کمترین امکانات شهری و حداقل های زندگی به عنوان اقشار محروم زندگی میکنند.
کد خبر: ۷۳۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 30 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، منطقه 14 اصفهان که دارای 900 هکتار زمین است بالغ بر 450 هکتار آن یعنی معادل نیمی از منطقه بافت فرسوده است.
در این منطقه شاهد مردمی هستیم که ترقه بازی و فشفشه بازی را تنها در قاب تلوزیون دیده اند و کودکانی که از فقر غذایی توان روی پای خود ایستادن را ندارند و ساندیس خوردن را نمی دانند.
هر چند در این منطقه چهره های شاخص هنری و ورزشی زیادی پرورش پیدا کردند و مقامات پایه آسیایی را به دست آورند اما هیچ کس نمی تواند منکر محرومیت مردم منطقه 14 شهر اصفهان شود.
محرومیتی که شهردار منطقه 14 که خود  از مردمان بومی این منطقه است و از نزدیک سختی ها و مصائب این قشر از مردم را می داند، معتقد است که اجرای پروژه های بزرگ عمرانی مثل خط دو مترو و خیابان فرزانگان و تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی از عوامل محرومیت زدایی و پیشرفت در این منطقه خواهد شد.
منطقه 14 اصفهان که بیشتر پاتوقی برای افراد جویای کار از سایر استان ها و خارجی شده است و همین مسئله سبب شده که از بیشتر اقوام مثل مردم عرب و سوریه ای و افاغنه و غیره را شاهد باشیم و به همین ترتیب شاهد رشد آسیب های زیادی باشیم.
در ماه بالغ بر 300 کارت خواب در این منطقه بودند که امروز این رقم به 10 تا 15 کارت خواب رسیده است و این مژده را شهردار منطقه 14 داد و گفت: برای محرومیت زدایی از این منطقه باید سالها اقدامات فرهنگی انجام داد.
وضعیت درمانی منطقه 14 اصفهان مناسب نیست
شهردار منطقه 14 اصفهان اعلام کرد: در بیمارستان حضرت زهرا زینبیه که تنها بیمارستان واقع در این منطقه برای ارائه خدمت به 180 هزار نفر از جمعیت است از فضاهای کوچک که برای انبارها باید استفاده شود برای مطب و ویزیت استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه سالن آمفی تئاتر، استخر، ایجاد فضای سبز و ورزشگاه برای شادی مردم منطقه 14 از پروژه های در دست اجرا است، گفت: برخی از محلات این منطقه شامل دارک، ارزنان، جلوان و حصه از دو سال پیش صاحب سیستم فاضلاب شده است.
مردم منطقه 14 اصفهان نیازمند شادی و نشاط هستند و با محرومیت زدایی فاصله زیادی دارد.
 منطقه 14 اصفهان کریدور شمال به جنوب اصفهان و نقطه مرکزی عبورو مرور است و از اهمیت زیادی در حمل و نقل برخوردار است و از این جهت رفع محرومیت در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار