رئیس مرکز پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح بازتوانی قلب برای افراد دارای علایم این بیماری و افراد مبتلاء پس از عمل جراحی به منظور کاهش ریسک بیماری در بیمارستان دولتی فاطمه زهرا(س) ساری اجرا می شود.
کد خبر: ۷۳۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 28 April 2019

رئیس مرکز پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح بازتوانی قلب برای افراد دارای علایم این بیماری و افراد مبتلاء پس از عمل جراحی به منظور کاهش ریسک بیماری در بیمارستان دولتی فاطمه زهرا(س) ساری اجرا می شود.

دکتر زهرا مدنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از ابتلاء به بیماری قلبی و کاهش نیاز بیماران به بستری و عمل جراحی بیان کرده است.
وی افزود: با پذیرش طرح بازتوانی قلبی از سوی شرکت های بیمه ای طرف قرارداد، این طرح با سهولت بیشتری در این مرکز درمانی برای بیماران زیر نظر پزشکان متخصص پزشکی ورزشی و پرستاران انجام می شود.
وی اجرای برنامه بازتوانی قلبی را برای بیماران دارای علایم به خصوص افراد در معرض خطر بیماری عروق کرونر با تشخیص های دیابت قندی، دارای چربی خون، پرفشاری خون یا چاقی ضروری دانست.
دکتر مدنی بیماری قلبی و عروقی را یکی از علل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته به خصوص ایران بیان کرد و اظهار داشت: برنامه بازتوانی قلبی می تواند آمار این بیماری و حتی نیاز به جراحی را در افراد دارای علائم در صورت انجام برنامه در موعد مقرر کاهش دهد و این کار هزینه درمانی را برای بیماران و دولت کاهش خواهد داد.
*** باتوانی قلبی چیست؟
بازتوانی قلبی، مجموعه‌ای از درمان‌های غیر دارویی و یا حتی دارویی است که منجر به کنترل بیماری و عوامل خطر و افزایش کیفیت زندگی فرد می‌شود؛ بنابراین مگر در شرایط استثنایی، پس از درمان بیماری‌های قلبی، بیمار باید به فعالیت روزانه خود بازگردد.
کاهش افسردگی، احتمال مرگ های ناگهانی و افزایش طول عمر بیماران از مزیت های برنامه بازتوانی قلب از سوی متخصصان علوم پزشکی به خصوص قلب اعلام شده است.
*** بیماری قلبی علل یک سوم مرگ و میر در مازندران
براساس آمار ثبت و احوال به طور میانگین سالانه حدود 15 هزار نفر در استان مازندران فوت می کنند که علت یک سوم از فوتی ها بیماری قلبی و عروقی است.
به طور میانگین طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی روزانه 16 نفر دراین خطه شمال کشور براثر بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند.
براساس این گزارش کم تحرکی و سبک زندگی یکی از علت های اصلی بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی در مازندران اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار