رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت: با هرگونه کشت سیب زمینی در شهرستان برخورد می شود.
کد خبر: ۷۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 22 April 2019

رضا سوخته زاری گفت: با کاهش سطح زیرکشت محصولات آبدوست از جمله سیب زمینی از سه هزار و ۵۰۰ هکتار به کمتر از یکهزار و ۳۰۰ هکتار در سال زراعی گذشته طرح ممنوعیت کشت سیب زمینی جهت حفاظت و حمایت از منابع آبی و خاکی در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در این راستا برنامه شناسایی، معرفی و جایگزینی محصولات با بازده اقتصادی بالا و مصرف بهینه آب از جمله زعفران، گلرنگ، گیاهان دارویی و کلزا تدوین شده است.

سوخته زاری خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان مهاجر به منظور برداشت بیشتر محصول و رسیدن به سود بیشتر بدون توجه به عوارض و صدمات جبران ناپذیر آن از سمومی استفاده می کنند که خسارت جبران ناپذیری به زمین های کشاورزی وارد می کند.

وی با اشاره به ورود یک محموله بذر سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی به شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان شهرستان زمین های خود را با این تفسیر که امسال سال پرآبی بوده است برای کشت سیب زمینی نگه داشته اند و یا به کشاورزان غیربومی اجاره داده اند.

رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به ممنوعیت کشت سیب زمینی در شهرستان، بیان کرد: در این راستا محموله بذرهای وارد شده به شهرستان ضبط و با کشاورزان غیربومی که قصد کاشت سیب زمینی در شهرستان را داشتند برخورد شد.

وی با اشاره به منابع آبی مناسب و خاک حاصلخیز سلسله ادامه داد: دشت الشتر یکی از حاصلخیزترین دشت های استان است که باید برای آیندگان از آن به درستی حفاظت و حراست کرد.

بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم در شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار