معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه در سطح استان اصفهان هیچ خیریه سازمان‌ یافته جدی در حوزه  پژوهشی مرتبط با سلامت نداریم.
کد خبر: ۷۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 18 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، شقایق حق جو امروز در جمع خیران سلامت با تاکید بر لزوم ورود خیران به عرصه پژوهشی و آموزشی اظهار داشت: در سطح دنیا شاهد ورود بسیاری از خیران در ساخت و سازهای مراکز تحقیقاتی،تجهیزات و لوازم تحقیقاتی و تامین هزینه های پروژه های تحقیقاتی هستیم و حتی جوایز علمی که به اسم خود به نخبگان اهدا می کنند که جای خالی ان به شدت در سطح استان اصفهان میشود و باید این رویکرد و دیدگاه در سطح استان اصفهان شکل بگیرد.
وی بیان داشت: تاکنون ورود جدی خیران را در عرصه درمان را  داشتیم که خوشبختانه در حوزه بهداشت و پیشگیری هم گام‌هایی برداشته شده و امروز نیاز به ورود جدی خیران سلامت در عرصه غربالگری و آموزش و پژوهش سلامت را داریم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جایزه نوبل گفت: نوبل یک خیر بود که با سرمایه گذاری روی یک پروژه علمی توانست ضمن کمک‌به  رشد و تعالی حوزه علم و فناوری اسم خود را سالهای سال زنده نگه دارد.
وی که غربالگری را یکی از شیوه های جدید تشخیص عنوان کرد، افزود: مرگ مریم میرزاخانی به عنوان یکی از دانشمندان علمی دنیا در اوان جوانی بر اثر سرطان نشان میدهد که تا چه اندازه سرمایه گذاری در  حوزه غربالگری بیماری های غیر واگیر دار اهمیت دارد.
حق جو برای فعال سازی کمیته خیران  ابو علی سینا که تنها کمیته علمی برای سرمایه گذاری در حوزه علمی و پژوهشی در استان اصفهان از خیران خواست در سهام های مشارکتی بالغ بر ۲۰۰ هزار تومان شرکت کنند، اضافه کرد: این مبالغ  برای حمایت از نخبگانی که به علت محدودیت مالی نمی توانند بورسیه شوند و برای ایجاد بستر اشتغال فارغ التحصیلان ، فراهم کردن بستر پژوهش و آموزش محققانی که به علت نداشتن قدرت مالی سالهای سال تحقیقات آنها روی زمین مانده و لوازم و امکانات پژوهشی برای آنها فراهم نیست و تحقیقاتی که به مرحله تولید محصول نرسیده و قدرت مالی برای  تولید انبوه نیست،هزینه میشود.

نیازمند مشارکت خیران در  راه اندازی مرکز  تحقیقات ژنومتیک در اصفهان هستیم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در اصفهان نیازمند راه اندازی مرکز تحقیقات ژنومتیک هستیم که سالهای سال به علت نبود هزینه راه اندازی آن به تعویق افتاده است.
وی گفت: با توجه به اینکه لازمه هر دارویی انجام تحقیقات حیوانی است و این در حالی که به علت محدودیت های مالی هنوز یک لانه حیوانات استاندارد نداریم که با مشارکت خیران میتوانیم در به روند انجام تحقیقات سرعت بیشتری ببخشیم.
حق جو ضمن دعوت خیران برای مشارکت در ایجاد و ساخت" کلین روم‌ "در دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان ، گفت: نیازمند مشارکت خیران برای سرمایه گذاری در تولید پانسمان های هوشمند هستیم که تحقیقات آن در دانشگاه انجام گرفته و مطالعات حیوانی آن پشت سر گذاشته شده و به نتایج خوبی رسیدیم.

دستیابی به فناوری ساخت لوازم جراحی لاپاراسکوپی و بخش ویژه نوزادان در اصفهان

وی خواستار مشارکت خیران در تولید تجهیزات جراحی لاپاراسکوپی و پروژه ساخت این تجهیزات شد و‌گفت: امروز با کمک محققان نمونه های ابتدایی و اولیه اتاق عمل ساخته شده است.
معاون‌ تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دعوت خیران در مشارکت پروژه  تولید و ساخت لوازم و تجهیزات nIcu،گفت: یکی از دلایلی که تاکنون موفق به توسعه بخش ویژه کودکان یا nIcuنشدیم نبود تجهیزات و وسایل این بخش است.
وی همچنین در تولید " جلیقه خنک‌کننده" که محققان علوم پزشکی به فناوری ساخت آن رسیدند، از خیران دعوت به سرمایه گذاری کرد و ادامه داد: این جلیقه برای بیماران ام اس و کارگرانی که در دمای زیاد مشغول به کار هستند کاربرد دارد.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار