معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بیش از یک دهه خشکسالی با یک سال ترسالی جبران نمی شود و مصرف بهینه آب در منطقه مرکزی ایران همچنان ضروری است.
کد خبر: ۷۳۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 17 April 2019

به گزارش تابناک، حسن ساسانی با اشاره به اینکه افت شدید منابع آبی سطحی و زیر سطحی در سال های اخیر در مرکز ایران و بویژه این استان به عنوان یک چالش اساسی مطرح است گفت: بنابراین نمی توان بارش های اخیر را جبران کننده شرایط نامطلوب قبلی دانست. 
وی با تاکید به اینکه کاستی های منابع آبی استان با بارش های یکساله جبران نمی شود اظهار کرد: اصفهان از جمله مناطقی است که همواره با چالش خشکسالی روبه روست. 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، مصرف بهینه آب در بخش های صنعت، کشاورزی و آشامیدنی را ضروری خواند و گفت: برای عبور از شرایط نامطلوب، صرفه جویی باید در دستور کار همه ما باشد. 
سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان اصفهان 154 لیتر بر ثانیه است، تعداد مشترکان فعال آب در این منطقه، یک میلیون و 125 هزار و 899 مشترک و تعداد انشعاب خانگی یک میلیون و 14 هزار و 811 عدد است. 
ساسانی تصریح کرد: ورودی فعلی سد زاینده رود 168 و خروجی از آن 83 مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن 482 میلیون مترمکعب است. 
وی میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری(مهر 97) تاکنون در سرشاخه های زاینده رود را 2 هزار و 52 میلی متر اعلام و خاطرنشان کرد: این مقدار در دوره زمانی متوسط بلندمدت (44 ساله) یکهزار و 225 میلی متر بوده است و امسال با رشد 68 درصدی روبه رو بوده ایم. 
معاون آب منطقه ای تاکید کرد که نصب کنتورهای هوشمند و حجمی برای چاه های مجاز و پلمب چاه های غیرمجاز در منطقه به عنوان یک اصل با اهمیت در سال 98 همچون گذشته دنبال خواهد شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار