كودكاني با درآمدهاي بالا و جيب‌هاي خالي؛
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به درآمدزايي بعضاً بالاي كودكان كار و خياباني و بي‌بهره ماندن آنها و خانواده‌هايشان از اين درآمدها، از مردم خواست با عدم كمك نقدي به اين كودكان مانع از سوء استفاده و بروز آسیب‌های اجتماعی در اين كودكان شوند.
کد خبر: ۷۳۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 17 April 2019

«عباس ملازینلی» در جريان برگزاري جشنواره «باز باران» با محوریت کودکان کار و خياباني، از اين كودكان به عنوان بخش عمده توانمندان پنهان جامعه ياد كرد و گفت: عمده هدف برگزاري اين جشنواره فرهنگی، افزایش آگاهی جامعه نسبت به کودکان کار است.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن یزد، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کودکان کار در استان يزد جزو قشر مهاجرين و عمدتاً اتباع بيگانه هستند و باید توجه داشته باشیم كه برای کمک به این قشر نبايد به صورت یک سویه و نقدی کعمل كنيم بلکه باید امدادهایی معنوی مانند تهیه غذا و پوشاك را براي این کودکان داشته باشیم.

این مسئول عدم امدادرساني به اين كودكان از طريق كمك‌هاي نقدي را لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مبتلا به این کودکان ذكر و در اين باره تصريح كرد: این اقدام باعث مي‌شود امكان سوء استفاده باندهایی که براي منافع شخصي خود حتي اقدام به اجاره كردن کودکان كار مي‌كنند، وجود نداشته باشد و اين كودكان از آسيب‌هاي اجتماعي بعدي تاحدودي در امان بمانند.

وی با بیان این که هر کودک کار و خیابانی به طور متوسط در هر ساعت بین 5 تا 50 هزار تومان درآمدزایی دارد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده علی‌رغم درآمدزایی این کودکان، درصد ناچیزی از اين درآمدها به خود يا خانواده‌هایشان تعلق می‌گیرد و اين در حالي است كه اكثر اين كودكان نيز از تحصیل و اتفاقات خوب و آینده‌ساز زندگي‌شان باز مي‌مانند.

ملازینلی برخوردهای اشتباه برخی از افراد جامعه با این کودکان را عامل بروز برخي آسیب‌های اجتماعی عنوان كرد و گفت: به منظور بالا بردن آگاهی جامعه از واقعیت‌هاي اين كودكان سعی در معطوف کردن قشر فرهنگی و هنرمند و همچنین ورزشکار داريم تا نگاه اقشار مرجع به این موضوع دقیق‌تر شود و این معضل با کمترین آسیب خاتمه یابد.

وی از تلاش براي راه‌اندازي مرکز اسکان و نگهداري کودکان کار و خیابانی توسط شهرداری و تجهیز آن تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی با محوریت کودکان کار تا پایان فروردین ماه تداوم خواهد داشت و تلاش داريم كه اين برنامه‌ها علاوه بر مهیج و جذاب بودن، جنبه‌ي آموزشی نيز داشته باشد و از طرفی اين برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که منزلت اجتماعی این کودکان نيز حفظ شود.

این مسئول در بخش پایانی سخنانش ضمن ابراز همدردی با مناطق سیل زده کشور، خاطرنشان کرد: سازمان امور اجتماعی کشور، ستاد ویژه‌ای را با حضور ۱۷ کلانشهر تشکیل داده که هر کدام موظف به انجام اقدامات فرهنگی و روان‌شناسانه هستند كه در همين راستا استان يزد نيز تیم‌هایی را به استان‌های سیل زده اعزام داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار