فرماندار آران و بیدگل گفت: 125 میلیون و 795 هزار دلار کالا در سال 1397 از این شهرستان به مقصد چند کشور جهان صادر شد.
کد خبر: ۷۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 16 April 2019

یه گزارش تابناک، اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه وزن این مقدار کالای صادراتی 125 میلیون و 795 هزار کیلوگرم بود و فرش ماشینی و میلگرد به ترتیب رتبه اول و دوم کالاهای صادرات بودند بیان کرد: فرش ماشینی با 81 میلیون و 738 هزار دلار نزدیک به 65 درصد از مجموع میزان صادرات و میلگرد با ارزش ریالی 43 میلیون و 638 هزار دلار نزدیک به 34 درصد میزان صادرات شهرستان آران و بیدگل را تشکیل می دهند.
فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: پرز قالی به ارزش 303 هزار دلار، نخ به ارزش 62 هزار دلار، رگال فرش به میزان 18 هزار دلار و کف پوش پلاستیکی به ارزش 11 هزار و 625 دلار در رتبه های بعدی صادرات کالا از این شهرستان قرار دارند. 
وی همچنین به گلاب، بالابر برقی، رومیزی و روفرشی، صنایع دستی و چرم اشاره کرد و ادامه داد: ارزش ریالی هر یک از این کالاها کمتر از یکهزار دلار بود.
بایبوردی کشورهای افغانستان، عراق، چین، آلمان، فرانسه، برخی کشورهای آفریقایی و عربی را از جمله بازارهای هدف صادرات کالا از آران و بیدگل عنوان کرد و یادآور شد: 50 میلیون مترمربع فرش ماشینی و گلیم سال گذشته در این شهرستان تولید شد.
وی با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه های ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول عنوان کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، ایجاد صنایع پایین دستی فولاد، توسعه گردشگری، راه اندازی و ایجاد طرح های زودبازده اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار