رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۲۹ نفر از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان پذیرفته شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 15 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا،سیدعلی موسوی اظهار کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد، تنها در توان دولت یا یک سازمان نیست و همه سازمان‌ها، نهادها و افراد باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش موثر آموزش در پیشگیری و کاهش آثار آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۷۲۷ نفر ساعت آموزش در زمینه مقابله با اعتیاد در شهرستان برگزار و ۱۴ هزار و ۴۰۳ نفر نیز در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه پنج مرکز درمان و ترک اعتیاد در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد سه مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت و دو مرکز درمان سرپایی هستند.

موسوی با اشاره به پذیرش یک هزار و ۲۳۲ نفر از معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال ۹۷ به هزار و ۳۲۹ نفر افزایش یافته است.

وی از توزیع یاری‌برگ ترک اعتیاد بین معتادان بی‌بضاعت و نیازمند خبر داد و افزود: در سال ۹۶، ۲۸ میلیون ریال یاری‌برگ بین ۳۱ نفر از معتادان نیازمند توزیع شد، این در حالی است که باوجود معضلات مالی دولت، این رقم در سال ۹۷ به ۷۵ میلیون ریال برای ۸۸ نفر از این گروه از معتادان افزایش یافته است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه به برخی از بهبودیافتگان از اعتیاد که دارای شرایط لازم قانونی هستند، تسهیلات ویژه اشتغال اعطا می‌شود، یادآور شد: در سال گذشته ۵۲ نفر از معتادان بهبود یافته تسهیلات اشتغال به ارزش ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال دریافت کردند در حالی که در سال 96 تسهیلاتی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به ۶۱ نفر از بهبودیافتگان اعطا شده بود.

موسوی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ نفر از زنان سرپرست خانوار، تسهیلات اشتغال به ارزش یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال دریافت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در این شهرستان تأکید کرد: اجرای این طرح سهم مؤثری در افزایش امنیت شهروندان و کاهش سرقت و جرایم در ایام نوروز داشته است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ تعداد ۱۴۲ نفر از معتادان پرخطر به یکی از کمپ‌های شهرستان معرفی شدند، تصریح کرد: لازم است کمپ‌های بخش خصوصی برای همکاری در اجرای این طرح آموزش لازم را ببینند و توجیه شوند.

موسوی با تأکید بر ضرورت حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری ۱۰۷ نفر از معتادانی که در سال گذشته به کمپ‌ها معرفی شدند، هنوز پرداخت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار