رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از مجموع ۸۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه خوزستان ۳۴ درصد آن‌ها دچار خسارت شدند و ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان است که نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در خوزستان است.
کد خبر: ۷۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 15 April 2019

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خسارت بسیار سنگین به بخش کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: در سال زراعی 98-97 در سه نوبت استان خوزستان مشکل سیلاب داشت که در مجموع ۲۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آب‌گرفتگی، طوفان و خوابیدگی شدند و طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خوزستان به‌جز صنایع نیشکری خسارت وارد شد.

وی افزود: از مجموع ۸۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه خوزستان ۳۴ درصد آن‌ها دچار خسارت شدند و ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان است که نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در خوزستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت خسارت، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان به استان خوزستان برای سیل ۹۷ و فروردین ۹۸ اختصاص پیدا کرد که ۳۷ میلیارد تومان آن در سه روز گذشته پرداخت شد و متعلق به افرادی که مزارع کشاورزی خود را بیمه کرده بودند.

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان و غیر بیمه‌شدگان توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و پیشنهادی به هیات دولت ارائه شد که بر مبنای آن پرداخت به همه بهره‌برداران بخش کشاورزی که به نوعی دچار خسارت شدند، انجام شود.

چنگلوایی با اشاره به لزوم وجود یک ستاد برای احیا و بازسازی اراضی کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به این‌که کشت پاییزه بسیاری از کشاورزان از بین رفت باید تمهیدات لازم اندیشیده شود که کشاورزان کشت تابستانه را انجام دهند و زمین‌های کشاورزی آن‌ها احیا شود.

وی افزود: ممنوعیت کشت برنج که در سال‌های گذشته وجود داشت در تلاش هستیم که امسال برداشته شود و کشاورزان به‌راحتی و بدون دغدغه کشت تابستانه را در سطح گسترده انجام دهند.

چنگلوایی گفت: با توجه به این‌که ۱۶۴ هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان از بین رفت اما برداشت گندم در خوزستان آغاز شد و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزار کشاورزی گندم برداشت شد و برداشت گندم از مزارع سیل ندیده شهرستان‌هایی که دچار سیل شده‌اند انجام شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار