مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مجموع خسارت سیل به بخش های مسکن، راه، کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان را پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۷۳۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 14 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش اظهار داشت: در پی بارش های سنگین روزهای پنجم تا دوازدهم فروردین امسال که با وقوع طوفان در شرق اصفهان همراه بود،360 کیلومتر از راه های ارتباطی و 414 ابنیه فنی دچار آسیب شد. 
وی اضافه کرد: هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دید که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد نیاز به بازسازی و پنج هزار و 900 واحد آن نیاز به تعمیرات دارد. 
به گفته وی از این تعداد 2 هزار و 500 واحد شهری و پنج هزار و 500 واحد روستایی است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: جاری شدن سیل در روزهای یاد شده، به چهار هزار و 800 هکتار از زمین های زراعی و باغی و حدود 830 رشته قنات استان اصفهان آسیب زد. 
وی افزود: همچنین 829 مورد ادوات کشاورزی، 900 کلنی زنبور عسل و یک هزار و 240 راس دام سبک و سنگین در استان اصفهان نابود شد و حدود چهار هزار تن محصولات باغی از بین رفت. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: علاوه بر این حدود 200 کیلومتر خطوط آب، برق، گاز و مخابرات دچار آسیب شد. 
وی با اشاره به اینکه احتمال بارش های سیل آسا در اردیبهشت نیز وجود دارد، گفت: ماهیت این نوع بارش ها رگباری است و باتوجه به اینکه پس از یک دوره خشکسالی انجام می شود مخاطراتی را به همراه دارد. 
شیشه فروش اظهارداشت: به همین منظور روز گذشته جلسه ستاد بحران استانداری اصفهان با حضور اعضا تشکیل و مقرر شد تیمی با محوریت فرمانداران شهرستان ها و همکاری شهرداری ها، دهیاری ها، امور آب و راه و شهرسازی رودخانه های فصلی، مسیل ها و آبراهه ها را پایش کند. 
وی گفت: این گروه موظف هستند انهار سنتی که در شهرستان ها مسدود شده اند را شناسایی و زمینه بازگشایی مسیر آنها را فراهم کنند. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ستاد سیل آب منطقه ای اصفهان باید در همه شهرستان ها فعال شود و با بررسی علل وقوع سیل در شهرستان ها راهکارهای لازم را اتخاذ کند. 
وی گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان شهرداری ها موظف هستند سیل بندهای اطراف شهرها را تقویت و نسبت به جمع آوری آب های سطحی اقدام کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار