استاندار اصفهان:
عباس رضایی با اشاره به اینکه هرگونه سنگ اندازی در مورد تولید و سرمایه گذاری به هیچ قابل قبول نیست، اظهارداشت: تفویض اختیارات لازم در صورت نبود منع قانونی به فرمانداران داده شده است.
کد خبر: ۷۳۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 14 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸، با محکوم کردن اظهارات سخیف ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارداشت: معتقدم این اظهارات چیزی جز هدیه به نتانیاهو نبوده است.
وی با اشاره به اینکه سپاهی که آن همه شهید در راه مبارزه با داعش می‌دهد را تروریست می‌خوانند اما کسانی که جنایات بسیار مرتکب شده‌اند را تروریست نمی‌دانند، افزود: در ۴۰ سالگی، انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است همه در کنار هم هستند و این اقدامات هیچ خللی در اراده مردم و مسئولین وارد نمی‌کند.
*اصفهان رتبه نخست در کمک های غیر نقدی به سیل زدگان 
استاندار اصفهان با ابراز تأسف از بروز سیل در استان‌های کشور و دو شهرستان استان، تصریح کرد: با تلاش فرمانداران و ستاد مدیریت بحران خوشبختانه در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر و شرق شهرستان اصفهان خسارت جانی نداشتیم و بیشتر خسارات به ابنیه ها، پل ها و راه ها وارد شد.
وی با بیان اینکه با همدلی، هم نوایی، هماهنگی و همزبانی که در استان حاکم بود خوشبختانه با کنترل ساعت به ساعت شهر اصفهان و کاهش حجم آب با هدایت آنها در مادی‌ها و نهرها در روزهای نوروز خساراتی در شهر اصفهان هم نداشتیم و از این بابت از تلاش همه نیروها در استان سپاسگزارم‌.
عباس رضایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت اصفهان معینِ استان‌های لرستان و خوزستان است، تصریح کرد:قبل از وقوع حادثه در استان های لرستان و خوزستان، استان اصفهان در امداد رسانی به این استان ها پیشگام بود و حتی تنها MRI پرتابل کشور از استان اصفهان در شهرستان آق قلا مستقر می باشد.
استاندار اصفهان افزود: بر اساس آمار هلال احمر از نظر میزان کمک‌های نقدی اصفهان رتبه اول کمک به سیل زدگان و از نظر کمک‌های غیرنقدی استان اصفهان رتبه دوم را به دست آورده است که دلیل آن تلاش‌های خودجوش مردم این استان است.
استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم جلوگیری از ارسال کمک‌ها به سیل زدگان بدون هماهنگی گفت: بهتر است این ارسال کالا و کمک‌ها به صورت سازمان یافته باشد و با برنامه ریزی به صورت متمرکز در روزهای مشخص انجام پذیرد.
*مشکل زاینده رود بدون بارش‌های الهی و کنترل برداشت‌های غیرقانونی رفع نمی شود
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم مشکل زاینده رود بدون بارش‌های الهی و کنترل برداشت‌های غیرقانونی رفع نمی شود،‌ اظهارداشت: احداث تونل بهشت آباد و سد و تونل سوم کوهرنگ از مسائل اصلی استان است؛که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سد و تونل سوم کوهرنگ تنها پروژه ای است که مشکل مالی ندارد، افزود: باید آب شرب پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان به طور کامل تأمین شود و همچنین از سازمان آب و فاضلاب می‌خواهیم که فرآیند تصفیه آب را به حد قابل قبول برساند تا در موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین به تشکیل یک NGO در رابطه با مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت، افزود: باید در مورد کشت جایگزین تصمیم گیری شود و همچنین روش‌های آبیاری بهینه و اصلاح الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره مشکلات اشتغال و بیکاری، اظهارداشت: این مشکلات مسئله‌ای نیست که در استان‌ها قابل حل باشد و قوانین موجود مربوط به زمان عادی است در حالی که امروز در وضعیت جنگ اقتصادی و بحرانی هستیم و باید قوانین هم منطبق با این شرایط باشد و این امر باید در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت اصلاح گردد.
رضایی با تاکید بر اینکه برای راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال باید وارد عمل شد، گفت: نباید موانع سرمایه گذاری در اصفهان مطرح باشد و به مدیران تاکید می کنم که هرگونه سنگ اندازی در مورد تولید و سرمایه گذاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی با اشاره به موضوع تفویض اختیارات لازم به فرمانداران گفت: فرمانداران تا به حال کدام اختیار را طلب کرده‌اند که به آنها داده نشده باشد؟ اگر فرمانداری اختیاری می خواهد باید اعلام نماید و در صورت نبود منع قانونی این اختیارات واگذار خواهد شد.
وی بر پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: جذب سرمایه گذاری و رونق تولید از وظایف مسئولین است و باید سرلوحه کار آنان قرار گیرد.
استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فناوری و تولیدات دانش بنیان و تولید کنندگان صنایع دستی تصریح کرد: باید به طور جدی به این مسئله ورود پیدا کنیم .
وی با بیان اینکه رونق ساخت مسکن رونق اشتغال را درپی دارد ، اظهارداشت: تا پایان مهرماه ۹۸ باید موضوعات مسکن مهر در استان پایان یابد و با ساخت مسکن ارزان قیمت مشکلات مردم را حل کنیم.
وی با تاکید بر توجه به وضع اقشار کم درآمد، تصریح کرد: چرا باید برخی ارگان‌ها خودشان حقوق بگیرند اما حقوق پرسنل و کارگرانش به تعویق افتد؟ مطرح کردن این مسائل شرم دارد.
رضایی با بیان اینکه متوسط بیکاری استان اصفهان دو درصد از دیگر نقاط کشور بالاتر است، افزود: باید از نسل جوان استفاده شود، میانگین سنی مدیران استان بالاست و باید به بهره گیری از بازنشستگان قانونی پایان داده شود.
وی افزود: به فرمانداران و مدیران کل دستور استفاده از نیروی جوان در کنارشان داده شده تا با آموزش به نیروسازی بپردازند همچنین طبق قانون باید ۳۰ درصد نیروها زنان باشد اما در این زمینه هم استان اصفهان بسیار عقب‌تر از دیگر استان هاست.
وی همچنین تاکید کرد: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید تشکلی از صاحبنظران را برای توسعه صنعت توریسم در استان تشکیل دهد چرا که سیستم حال حاضر کارایی لازم را ندارد.
*در بحث فساد با کسی تعارف نخواهیم داشت
وی با بیان اینکه گزارشاتی از فساد مالی داریم، اظهار داشت: امیدوارم این گزارشات دروغ باشد چرا که اگر درستی آن برای من ثابت شود با کسی تعارف ندارم و از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم درخواست جدی دارم در همه موضوعات با کسی تعارف نداشته باشد و اعتقاد دارم اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌خواهد وارد عمل شود با تمام جوانب این امر انجام شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تعاونی‌های توزیع کننده فاصله بین تولیدکننده و خریدار را کم کنند، تصریح کرد: باید دست دلالان را کوتاه کرد و به وضع اقشار کم درآمد توجه بیشتری داشت.
وی با اشاره به لزوم مبارزه با ریخت و پاش‌ها در ادارات استان تاکید کرد و اظهارداشت: توصیه می‌کنم ساده زیستی، شایسته سالاری و پاکدستی و ایجاد فرهنگ مشورت، مردمی بودن و احیای کرامت و شجاعت را اول خودمان رعایت کنیم و بعد آن را تعمیم دهیم.

رضایی تقویت و ارتقای آگاهی سیاسی مردم را امری ضروری برشمرد و اظهارداشت: امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم و باید حقوق و آزادی‌های مشروع مردم همچنین توجه به نشاط و سرزندگی و امید در استان را درنظر داشته باشیم و همه وظیفه داریم در جهت افزایش مشارکت سیاسی مردم قدم برداریم.
استاندار اصفهان تاکید کرد: همه ما باید بیطرف و به فکر افزایش مشارکت در انتخابات باشیم و به حقوق و آزادی فردی و اجتماعی احترام بگذاریم. 
استاندار اصفهان در پایان گفت: از تلاش‌های همه نیروها اعم از مدیران، فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی و شهرداران و نیروهای هلال احمر و همه ادارات و مردم در کمک به سیل زدگان سپاسگزام.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار