امام جمعه موقت اصفهان:
امام جمعه موقت اصفهان:سپاه باید به خود ببالد. حضرت امام(ره) می گفت«هرگاه دشمنان از شما حمایت کردند، بدانید راه را اشتباه رفته اید و هرگاه مورد غضب قرار گرفتید راه را درست رفته اید». پاسخ ما به دشمنان این است که در خشم خود بمیرید. 
کد خبر: ۷۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 12 April 2019

به گزارش تابناک، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه ترمیم خسارت های سیل نیاز به حمایت های مستمر مردمی و دولتی دارد گفت: نباید به نزول باران از دید آسیب نگاه کنیم. فراموش نکنیم که کشورمان ۲۰ سال در خشکسالی بوده است.

او در ادامه با تاکید به اینکه جریان سیل همدلی را میان مردم به وجود آورد اضافه کرد: استان هایی که برای آب باهم رقابت داشتند اکنون با هم همیاری و همدلی دارند. حضور جوانان انقلابی، بسیجی و نیروهای مسلح نیز برای کمک به سیل زدگان در ایجاد این همدلی تاثیر بسیاری داشته است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نکته مورد توجه دقت در مصرف کمک های مردمی به سیل زدگان است. گاهی نیروهایی که برای امداد رفته اند می پرسند می توانیم از کنسروها استفاده کنیم با احتیاط می گویم استفاده نکنید یا معادل ریالی آن را باز گردانید. در فضای مجازی اطلاعات زیادی که اشتباه است منتشر شده است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند و اطلاعات خود را از رسانه ملی دریافت کنند اظهار کرد: برای کمک به سیل زدگان اولویت با کمک های نقدی است. از آنچه خودتان دوست دارید به سیل زدگان انفاق کنید. کمک ها باید ادامه پیدا کند. در زلزله کرمانشاه مردم اصفهان خوش درخشیدند و بیشترین کمک از اصفهان بوده است. مقام معظم رهبری فرمودند در سال ۹۸ از دل فشارها، مردم فرصت های نابی را میابند و استفاده می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان گفت: در هفته گذشته دولت آمریکا رسما نیروی سپاه پاسداران را به عنوان یک نیروی تروریستی معرفی کرد. اما این جدید نبود. در گذشته نیز بار ها این بازی های روانی را انجام داده اند که بیشتر جنبه عملیات روانی دارد. مردم ایران کم و بیش با این ترفندها آشنایی دارند، اما این اعلام بی موقع  و بدون سنجش نکاتی را برای ما به دنبال دارد.

مهدوی افزود: این حرکت آمریکا به صورت ناخواسته باعث اتحاد میان مردم ایران شد. افراد و رسانه ها و... با اتحاد و همدلی از سپاه پاسداران دفاع کردند. پیش از انقلاب نیز نیروی مسلح وجود داشت اما سپاه برای دفاع از انقلاب به وجود آمد. مسئولین سپاه مرتب با یکدیگر دیدار می کنند و از اهداف دشمن باخبرند. دشمن به اهداف خود نمی رسد. آیا مردم دنیا سپاه را یک نیروی تروریستی می‌شناسند؟ اینطور نیست. سپاهیان در دل مردم جای دارند و مردم با تمام وجود از سپاه حمایت می کنند. با حمایت های مردم عزیز سپاهیان دل گرم تر هستند. نیرویی که در دل مردم جای دارد پیش از آنکه یک نهاد رسمی باشد، یک نماد ملی است.

وی افزود: سپاه باید به خود ببالد. حضرت امام(ره) می گفت«هرگاه دشمنان از شما حمایت کردند، بدانید راه را اشتباه رفته اید و هرگاه مورد غضب قرار گرفتید راه را درست رفته اید». پاسخ ما به دشمنان این است که در خشم خود بمیرید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در  خصوصی مبارزه با تروریسم گفت: سازمان ملل می خواهد کشور ها را مجبور به مبارزه با پول شویی کند. این خوب است. مبارزه با تروریسم هم خوب است. اما مهم این است که آمریکا کدام کشور ها را گروه تروریسم می‌داند و کدام کشور ها را قربانی. منافقینی که دست‌شان به خون ایرانیان آلوده است تروریسم نیستند اما سپاه پاسداران که خودشان قربانی است، تروریسم معرفی می شوند؛ برنامه آمریکا این است که ایران نتواند تحریم ها را دور بزند. دوسال پیش بخشنامه داخلی به بانک ها داده شد که با اشخاص و افرادی که مورد تحریم سازمان های بین المللی هستند کار نکنید و اکنون سپاه جزو آن سازمان ها است. هوشیاری بیش از این را میطلبد. امیدوارم دولتمردانی که برای تصویب FATF تلاش می کردند با سکوتشان دیگر این قرارداد ننگین را حمایت نکنند.

منبع: تابناک
برچسب ها: اصفهان ، سیل ، سپاه ، حمایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار