در سال جاری رخ می دهد:
فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه فضای مجازی بیشترین آمار به لحاظ فراوانی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی بوده است که با افزایش سرسام‌آوری روبرو بودیم، جرائم اخلاقی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب در رتبه بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۷۳۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 10 April 2019

به گزارش تابناک، مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به این‌که 3 سامانه از ابتدای سال جاری عملیاتی شد، افزود: نخستین سامانه، پلیس همراه در کشور است که این ظرفیت و امکان را برای افسران پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور فراهم می‌کند که به صورت برخط شرایط یک خودرو را داشته باشند و بیمه نامه، معاینه فنی، میزان جریمه و... را مشخص کنند که اشراف کاملی در حوزه مدیریت تصادف ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این امکانی که با استفاده از این سامانه در اختیار قرار می‌گیرد شناسایی آسان‌تر خودروهای هدف است، قبل از این باید خودروها جهت شناسایی داشتن این مدارک متوقف می‌شدند و باعث می‌شد نتوانیم خودروهای هدف را شناسایی کنیم، با این سامانه اهدافمان را مستقیم دنبال می‌کنیم، قبلاً فیزیک برگه‌های جریمه صادر می‌شد اما الآن توسط این سامانه صادر و روی پرونده نیز ثبت شده و برای فرد هم اطلاع‌رسانی می‌شود، این سامانه در اختیار حوزه پلیس‌های مأموریتی دیگر نیز قرار می‌گیرد.

معصوم‌بیگی در ادامه مطرح کرد: سامانه بعدی سامانه مدیریت گشتی‌ها است که به پلیس این امکان را می‌دهد که در سطح استان اصفهان بداند گشتی‌هایش کجا قرار دارند، نظارت بر گشتی‌ها به صورت لحظه‌ای و فرستادن گشتی در صورت وجود امدادخواهی متناسب با آمایش امدادخواه از کارکردهای این سامانه است، این سامانه در مرکزیت کشور قابل رؤیت است، همچنین شناسایی تردد زیاد از حد را می‌توان با استفاده از این سامانه داشت.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین بیان کرد: سامانه سوم سامانه دوربین البسه آنلاین است که روی لباس مأمور نصب شده و عملیات تصویربرداری می‌شود، قسمت اول این طرح عملیاتی شده که حدود 100 مورد دوربین تا الآن عملیاتی شده است، این سامانه از ابتدای سال فعال شده است که امکان ضبط صوت و تصویر را دارد و در لحظه قابل استفاده است، قبلاً آفلاین آن رونمایی شده بود؛ رعایت حقوق شهروندی و استانداردتر کردن حقوق مأموران، داشتن سندی در دفاع از مأموران در صورت مورد تعرض قرارگرفتن مأموران و پایش محیط مأموریتی از اهداف این سامانه است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار