دکتر عباس رضایی در برنامه گفتگوی هفته سیمای مرکز اصفهان به تشریح اقدامات مدیریت استان در جلوگیری از بحران سیل در اصفهان و کمک به استان های سیل زده پرداخت.
کد خبر: ۷۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در برنامه گفتگوی هفته سیمای مرکز اصفهان به اقدامات و پیشگیری های صورت گرفته در راستای جلوگیری از بحران سیل در اصفهان و همچنین کمک های صورت گرفته به شهرهای سیل زده اشاره کرد و افزود: براساس پیش بینی هواشناسی اصفهان در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفندماه برای چهارم و پنجم فروردین احتمال وقوع سیل داده شد. 
استاندار اصفهان به اقدامات پیشگیرانه پس اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل اشاره کرد و اظهارداشت: جلسات فوق العاده ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان ها با حضور شهرداران و فرمانداران تشکیل گردید و کنترل، پیشگیری و استقرار تیم های عملیاتی در هر بخش و شهرستان با در نظر گرفتن شرح وظایف آن ها صورت گرفت.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه قبل از ایام نوروز اعلام آماده باش به تمامی گروه ها و تیم های امدادی مدنظر قرار گرفت و مرخصی مدیران ذیربط از جمله دهیاران و بخشداران و فرمانداران در این ایام لغو شد، افزود: یکی از اقدامات مناسب برای جلوگیری از بحران سیل در استان شناسایی مسیل ها بود که توسط فرمانداری و شهرداری شهرستان ها صورت گرفت و از مستحکم نمودن سیل بندها اطمینان حاصل گردید. 
وی اظهارداشت: ستاد پیشگیری در ۱۰۸ شهر استان با دستورالعمل ها و اقدامات لحظه ای تشکیل گردید که به صورت همدل و همزبان و هماهنگ اقدامات لازم را انجام گرفت و از بحران سیل در اصفهان جلوگیری شد و همچنین برای امنیت جان شهروندان و مسافران هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شد و بیش از ۱۵۰ اطلاعیه و هشدار به طریق های مختلف در استان صادر شد. 
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیش از ایام نوروز ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار امدادی با بیش از سه هزار امدادگر و ۱۴۰۰ خودرو در استان فعال شد، تصریح نمود: در این راستا به بیش از پنج هزار نفر که در برف و کولاک جاده ها گرفتار شده بودند امدادرسانی شد همچنین ۴۲ ایستگاه امنیت و سلامت در راه های استان فعال گردید. 
وی به وقوع طوفان شن در شهرستان نایین اشاره کرد و تصریح نمود: در این حادثه پنج هزار مسافر اسکان داده شدند.
رضایی افزود: علیرغم اینکه با اقدامات صورت گرفته در استان مشکلی مبنی بر بحران سیل وجود نداشت اما در شهرستان سمیرم تخریب هایی صورت گرفت که خوشبختانه منجر به خسارت جانی نشد.
استاندار اصفهان با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در غرب استان تصریح نمود: در شهرستان فریدون شهر براثر بارش شدید برف مسیر هفت روستای این شهرستان مسدود شد که حدود چهار دستگاه بولدوزر اقدام با بازگشایی جاده ها کردند اما به دلیل شدت بارش ها و بهمن هنوز جاده های این شهرستان بازگشایی نشده است.
عباس رضایی با اشاره به اینکه در شهرستان سمیرم حدود هشت هزار واحد مسکونی تخریب و یا آسیب های جزئی دیدند، افزود: براساس دستور العمل هیأت دولت اماکنی که احتمال ریزش داشت با هماهنگی فرمانداران برای مردم اسکان اضطراری شکل گرفت و منازل تخلیه شدند.
رضایی از اسکان این افراد در مدارس خبر داد و افزود: امروز همزمان با بازگشایی مدارس و با اقدامات صورت گرفته و بودجه ای که از دولت اخذ کردیم واحدهایی را اجاره و رهن کردیم و خانواری که در منازلشان امکان استقرار نبود در این منازل اسکان یافتند. 
وی به حجم آب ذخیره شده در سد زاینده رود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم آب سد کمتر از ۴۰۰ میلیون مترمکعب است و با توجه به حجم کلی سد زاینده رود که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب می باشد با تشدید بارش ها نیز با مشکلی مواجه نخواهیم شد. 
استاندار اصفهان از اعلام آمادگی پنج موکب اربعین حسینی شهرستان خمینی شهر برای امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان خبر داد و اظهارداشت: موکب های خمینی شهر اعلام کردند که توانایی طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا و تامین تجهیزات آشپزخانه برای سیل زدگان را دارند.
وی اظهارداشت: ۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین توسط اداره کل راهداری، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به لرستان اعزام شده است و یک دستگاه ام آر آی پرتابل، ۱۰ دستگاه لودر و پنج دستگاه بولدوزر نیز از اصفهان به شهرستان آق قلا ارسال شد.
رضایی با اشاره به اینکه ۶ هزار تخته پتو و چادر امدادی به مناطق سیل زده و هفت کامیون آب معدنی و موتور پمپ آب به استان های لرستان و گلستان اعزام شده است، افزود: در این راستا از هیچ کمکی به استان های سیل زده دریغ نخواهیم کرد. 
عباس رضایی با اشاره به استقرار سپاه صاحب الزمان(عج) در شهرستان الیگودرز با ۲۰۰ نیرو و ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین اظهارداشت: نیروهایی سپاه به ۲۲ روستای آسیب دیده در راستای بازسازی جاده ها کمک می کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با ۲۸۰ نیرو بیمارستان صحرایی در لرستان ایجاد کرده و سه فروند بالگرد و ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مهندسی و ادوات برای جلوگیری از تخریب اعزام کرده است، یادآور شد: نانوایی های سیار نیز در این شهرستان شکل گرفته است و آماده خدمت رسانی به مردم هستند و تیم بازسازی بنیاد مسکن با وجود حضور در سرپل ذهاب و امدادرسانی به زلزله زدگان این منطقه در شهرستان پلدختر هم حضور پیدا کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار