مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ایام نوروز سال ۹۸ آمار اهدای خون استان اصفهان حدود پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و استقبال خوبی از طرح "سرخی تو از من" در ایام نوروز شده است.
کد خبر: ۷۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 06 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مجید زینلی با بیان اینکه در ایام نوروز استقبال خوبی از طرح "سرخی تو از من" شده است، اظهار کرد: از ابتدا تا نیمه فروردین ماه سال ۹۸ بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر جهت اهدای خون به مراکز انقال خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، کارکنان تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و اداری نیز همکاری خوبی در زمینه اهداء خون در ایام نوروز داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز حدود ۹۷ درصد از اهدا کنندگان خون را آقایان و تنها سه درصد را بانوان استان اصفهان تشکیل داده‌اند و بیش از ۶۲ درصد از اهداکنندگان نیز همان اهدا کنندگان مستمر بودند که در طول سال بیش از دو بار برای اهداء خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

 مدیر کل انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: آمار اهداء خون ایام نوروز امسال در مقایسه با سال قبل حدود پنج درصد افزایش داشته و مشارکت مردمی در تعطیلات نوروز امسال بهتر و بیشتر از سال قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز سیل برخی از استان‌های کشور و تعداد قابل توجهی از هموطنان ما را درگیر کرد و شروع سال جدید با نگرانی و اضطراب از خسارات جانی و مالی ناشی از سیل برای هموطنان عزیزمان همراه شد، افزود: سازمان انتقال خون استان اصفهان آمادگی لازم برای ارسال تمامی گروه‌های خونی  و فرآورده‌های خونی به استان‌های سیل زده را دارد.

زینلی با تاکید اینکه تا کنون اعلام نیازی در ارتباط با ارسال خون و فرآورده‌های خونی از استان‌های سیل زده نداشته ایم، گفت: استان اصفهان، استان معین استان لرستان است و به محض اعلام نیاز برای ارسال خون و فرآورده‌های خونی، سازمان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با استان لرستان و تمامی استان‌های سیل زده در این زمینه را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار