ذخیره آب در دریاچه سد زاینده رود تا 15 فروردین امسال به 347 میلیون متر مکعب رسید که معادل 25 درصد ( یک چهارم) ظرفیت این سد است.
کد خبر: ۷۳۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 05 April 2019

به گزارش تابناک، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه میزان ذخیره آب در سد زاینده رود در ابتدای فروردین امسال حدود 170 میلیون متر مکعب بود که اکنون به بیش از 2 برابر افزایش یافته گفت: ذخیره سد زاینده رود در مدت مشابه سال گذشته 140 میلیون متر مکعب بود.
به گفته حسن ساسانی میزان ورودی سد زاینده رود در مدت مشابه سال گذشته 35 متر مکعب بر ثانیه بود، این در حالی است که این میزان در فروردین امسال تا 400 متر مکعب نیز افزایش یافت و در زمان حاضر حدود 208 متر مکعب بر ثانیه است.
او در مورد اینکه پس از 20 خرداد آخرین زمان اعلام شده برای جریان داشتن آب در زاینده رود میزان خروجی سد زاینده رود به چه صورت خواهد بود، گفت: این موضوع باید توسط شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود، بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود.
ساسانی ادامه داد: هنوز حجم بسیاری از ذخیره برفی در ارتفاعات کوهرنگ بدلیل شدت سرمای هوا، آب نشده و با آب شدن آنها ذخیره سد افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار