نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر پروژه بهشت آباد، تونل سوم، سد یلان فریدون شهر و یا بلطاق به ثمر رسیده بود اکنون می‌توانستیم انتقال آب را عملیاتی کنیم، گفت: متاسفانه مسئولان درایت لازم را نداشت و درگیر مسائل حاشیه‌ای شدند.
کد خبر: ۷۳۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 04 April 2019

به گزارش تابناک، با وجود بارش های نسبتا خوب که باعث آبگرفتگی بسیاری از معابر شد و در کشور بخش زیادی از سدها سرریز شد اما مطابق جدیدترین اعداد و ارقام اعلام شده توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان بخش زیادی از سد زاینده رود همچنان خالی است.

این موضوع باعث شد تا نظرهای مختلف را در مورد عواملی که مانع افزایش حجم آب سد زاینده رود شده است مورد بررسی قرار گیرد.

اکبر ترکی در مورد خالی بودن سد زاینده رود با وجود آب مازاد سیل‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان انتقال این آب‌ها به دلیل اینکه راهی وجود ندارد، نیست و حتی اجازه پیاده سازی پروژهای مرتبط با این مسئله داده نشد گفت: در صورتی امکان انتقال آب وجود دارد که راهی هم موجود باشد که اگر پروژه بهشت آباد، تونل سوم، سد یلان فریدون شهر و یا بلطاق به ثمر رسیده بود اکنون می‌توانستیم انتقال را عملیاتی کنیم.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئولان درایت لازم را نداشتند و درگیر مسائل حاشیه‌ای شدند و حتی جرات انجام کارهای خوب را ندارند، خاطرنشان کرد: برای نمونه سد بلطاق که 15 سال است تحقیقات و مطالعات آن انجام شده و ردیف بودجه نیز دارد، نیمه کاره رها شده و قدمی برای اجرایی شدن آن برداشته نمی‌شود و از طرفی هم تونل سوم و بهشت آباد به جایی نرسیده است.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر نیرو گفت: چنین مدیر ارشدی زمانی که تا چند سال قبل معتقد بود ایران در خشکسالی خواهد ماند و باید با صرفه جویی و تغییر معیشت کشاورزان آب را مدیریت کرد، اکنون نظر خود را تغییر داده و گفته است که از این به بعد ایران در دوره ترسالی خواهد بود که با این وجود نمی‌دانیم یک مدیر ارشد بر چه مبنایی صحبت می‌کند.

ترکی افزود: همچنین معاون اول رئیس جمهوری در مورد سد یلان گفته‌اند باید ظرفیت آن کمتر شود که در این صورت پیش بینی سیل و بارندگی را نادیده گرفته‌اند و این امر سیاست‌های غلط آنها را نشان می‌دهد.

وی همچنین اشاره‌ای به باز شدن آب زاینده رود کرد و یادآور شد: آب زاینده رود در شرایط فعلی درد کشاورزان را دوا نمی‌کند و باید در این امر همه جوانب را دید تا عدالت رعایت شود، اما متاسفانه سوء مدیریت و بی عدالتی بیداد می‌کند و مردم نمی‌دانند که داد خود را به گوش چه کسی برسانند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
متاسفانه نباید مشکلات فریدن را فقط یک نماینده بگوید در درجه اول تمام نمایندگان فریدن و در بعد استانی همه نمایندکان استان بایست و وظیفه دارند به مشکل اساسی منطقه ای که منبع آب استان است ولی خود آب ندارد بطور جدی و فوری رسیدگی کنند تا این منطقه فوق العاده محروم از حداقل امکانات زندگی برخوردار شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار